Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

In my secret life: Reflections on media life, learning, and research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F23%3A10477220" target="_blank" >RIV/00216208:11230/23:10477220 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=m81d3VeqHZ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=m81d3VeqHZ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.23860/JMLE-2023-15-1-6" target="_blank" >10.23860/JMLE-2023-15-1-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    In my secret life: Reflections on media life, learning, and research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes a year-long ethnographic, phenomenologically hermeneutically oriented project of research and practical education that focused on a) the media experiences of adolescents aged 15-17, and b) nurturing adolescents’ ability to reflect upon their lived media experiences. Autoethnography is used to illustrate a day in the life of a teacher and researcher who takes a holistic approach to media learning and to explore how self-reflection can enrich both students’ lives and learning and professional research, in a mediatized world. The author reflects on his own media experiences and exposes an inner dialogue about the role media plays in his life. He questions things that are taken for granted, and reveals his approach to the use of self-reflection in research and educational practice. This article explores self-reflection as a long-term, comprehensive, sensitive, age-adapted approach to media education. © The Author(s) 2023.

  • Název v anglickém jazyce

    In my secret life: Reflections on media life, learning, and research

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes a year-long ethnographic, phenomenologically hermeneutically oriented project of research and practical education that focused on a) the media experiences of adolescents aged 15-17, and b) nurturing adolescents’ ability to reflect upon their lived media experiences. Autoethnography is used to illustrate a day in the life of a teacher and researcher who takes a holistic approach to media learning and to explore how self-reflection can enrich both students’ lives and learning and professional research, in a mediatized world. The author reflects on his own media experiences and exposes an inner dialogue about the role media plays in his life. He questions things that are taken for granted, and reveals his approach to the use of self-reflection in research and educational practice. This article explores self-reflection as a long-term, comprehensive, sensitive, age-adapted approach to media education. © The Author(s) 2023.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Media Literacy Education

  • ISSN

    2167-8715

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    72-84

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85159680610