Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aktivita a tvořivost v Maňákově pojetí a jeho pedagogické činnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00074413" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00074413 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-5-649" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-5-649</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-5-649" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-5-649</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aktivita a tvořivost v Maňákově pojetí a jeho pedagogické činnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie je charakterizovat Maňákovo pojetí aktivity a tvořivosti a nastínit, jak se toto pojetí projevuje v jeho pedagogické činnosti. V její první části je charakterizováno Maňákovo pojetí aktivity a tvořivosti. Druhá část si všímá kořenů tohoto pojetí a třetí se pokouší ukázat toto pojetí v jeho pedagogické činnosti. Zjištění plynoucí z kvalitativní analýzy lze shrnout do několika tezí. Jádrem Maňákova pojetí je triáda pojmů aktivita ? samostatnost (samostatná práce) ? tvořivost žáků. J. Maňák dospěl na základě svých výzkumů k tzv. principu postupnosti, který vyjadřuje požadavek, aby aktivita, samostatnost a tvořivost byly u žáků rozvíjeny postupně a respektovaly žákovy možnosti. Maňákovo pojetí aktivity a tvořivosti má kořeny v jeho teoretické,badatelské, ale i výukové činnosti. Promítá se do jeho pedagogického působení, které je založeno na Maňákových tacitních pedagogických znalostech a zkušenostech.

  • Název v anglickém jazyce

    Maňák's approach to activity and creativity and its reflection in his educational practice

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to introduce Maňák?s approach to activity and creativity and describe how this approach is reflected in his educational practice. The first part characterizes his approach, the second part explores its roots, and the third part tries to identify it in his educational practice. The qualitative analysis can be summarized in several points. The core of Maňák?s approach is the following triad: activity ? independence ? creativity. Based on his research, Maňák formulates the principle of gradual development of activity, independence and creativity, and posits that this process should respect the individual abilities of the pupils. The roots of Maňák?s approach lie in his theoretical, research, and teaching activities. It is reflected in hiseducational practice, which is based on his tacit educational knowledge and experience.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20049S" target="_blank" >GA13-20049S: Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    649-662

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus