Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching qualitative methods in times of global pandemics and beyond

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F24%3A10479396" target="_blank" >RIV/00216208:11230/24:10479396 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.4337/9781800378117.00023" target="_blank" >https://doi.org/10.4337/9781800378117.00023</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4337/9781800378117.00023" target="_blank" >10.4337/9781800378117.00023</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching qualitative methods in times of global pandemics and beyond

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While handbooks of qualitative methods usually offer a summary of methodical skills available to qualitative research with some basic guidelines on how to learn them, this chapter takes a step back to discuss the research design of qualitative methods in the first place. It does so to raise awareness of the importance of research design for good qualitative work and to provide tools for raising such awareness when teaching qualitative methods. The answers to some crucial and rarely addressed questions of qualitative methods will be discussed: How do we arrange the methods in response to the phenomenon we want to study? How do we react to the inconsistencies, ambivalence, and disruptions we might experience once we get in the field? How do we navigate the complexity of the researched matters within a codified guideline of qualitative methods protocols? These issues are part of the day-to-day research reality for qualitative researchers. Nevertheless, they seem to be situated somewhere between commonsense knowledge and practical hints or tips that are usually not covered in weighty methodological textbooks and teaching curricula.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching qualitative methods in times of global pandemics and beyond

  • Popis výsledku anglicky

    While handbooks of qualitative methods usually offer a summary of methodical skills available to qualitative research with some basic guidelines on how to learn them, this chapter takes a step back to discuss the research design of qualitative methods in the first place. It does so to raise awareness of the importance of research design for good qualitative work and to provide tools for raising such awareness when teaching qualitative methods. The answers to some crucial and rarely addressed questions of qualitative methods will be discussed: How do we arrange the methods in response to the phenomenon we want to study? How do we react to the inconsistencies, ambivalence, and disruptions we might experience once we get in the field? How do we navigate the complexity of the researched matters within a codified guideline of qualitative methods protocols? These issues are part of the day-to-day research reality for qualitative researchers. Nevertheless, they seem to be situated somewhere between commonsense knowledge and practical hints or tips that are usually not covered in weighty methodological textbooks and teaching curricula.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA21-18033S" target="_blank" >GA21-18033S: Domov jako veřejněpolitický nástroj: emotivní dimenze domova v době karanténních opatření COVID-19 v Česku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Handbook of Teaching Public Policy

  • ISBN

    978-1-80037-810-0

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    181-200

  • Počet stran knihy

    564

  • Název nakladatele

    Edward Elgar Publishing Ltd

  • Místo vydání

    Cheltenham

  • Kód UT WoS kapitoly