Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to use qualitative research to solve the mysteries of quantitative research. Mixed methods research of classroom discourse

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00101066" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00101066 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to use qualitative research to solve the mysteries of quantitative research. Mixed methods research of classroom discourse

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our keynote speech on mixed methods research of classroom discourse aims at beginning and experienced researchers who want to learn more about combining various methodologies in one educational research. We will describe in detail our intervention study on implementation of dialogic teaching realized in last your years. We will show why we decided to do an intervention study, how we designed a teacher development programme, and how we trained teachers in using dialogic approach. We used a quasi-experimental design of intervention study to monitor and measure the change and qualitative research to solve the mysteries of quantitative research. Our lecture has the following aims for participants: (1) to understand the logic of combining methodologies in educational research, (2) to be able to apply some of our methodological discoveries to their own research.

  • Název v anglickém jazyce

    How to use qualitative research to solve the mysteries of quantitative research. Mixed methods research of classroom discourse

  • Popis výsledku anglicky

    Our keynote speech on mixed methods research of classroom discourse aims at beginning and experienced researchers who want to learn more about combining various methodologies in one educational research. We will describe in detail our intervention study on implementation of dialogic teaching realized in last your years. We will show why we decided to do an intervention study, how we designed a teacher development programme, and how we trained teachers in using dialogic approach. We used a quasi-experimental design of intervention study to monitor and measure the change and qualitative research to solve the mysteries of quantitative research. Our lecture has the following aims for participants: (1) to understand the logic of combining methodologies in educational research, (2) to be able to apply some of our methodological discoveries to their own research.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Učitel a žáci v dialogickém vyučování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů