Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parental involvement and education outcomes of their children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F24%3A10479563" target="_blank" >RIV/00216208:11230/24:10479563 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZgTGzRQNEY" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZgTGzRQNEY</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00036846.2024.2314569" target="_blank" >10.1080/00036846.2024.2314569</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parental involvement and education outcomes of their children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study investigates the impact of parental involvement on the education outcomes of their children, specifically focusing on the completion of high school. It extends the existing literature by considering the characteristics of both children and parents, and by examining non-school-related parental involvement in a child&apos;s everyday life. The analysis utilizes a publicly available database, the National Longitudinal Survey of Youth 1997, with a sample of American respondents born between 1983 and 1984 who lived with both birth parents during their early teenage years. The study employs simple logistic regression and subclassification on propensity score to estimate causal treatment effects. The results indicate that higher parental involvement is associated with an increased probability of high school graduation, while stricter parental behaviour is found to decrease the expected likelihood of completing high school.

  • Název v anglickém jazyce

    Parental involvement and education outcomes of their children

  • Popis výsledku anglicky

    This study investigates the impact of parental involvement on the education outcomes of their children, specifically focusing on the completion of high school. It extends the existing literature by considering the characteristics of both children and parents, and by examining non-school-related parental involvement in a child&apos;s everyday life. The analysis utilizes a publicly available database, the National Longitudinal Survey of Youth 1997, with a sample of American respondents born between 1983 and 1984 who lived with both birth parents during their early teenage years. The study employs simple logistic regression and subclassification on propensity score to estimate causal treatment effects. The results indicate that higher parental involvement is associated with an increased probability of high school graduation, while stricter parental behaviour is found to decrease the expected likelihood of completing high school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Economics

  • ISSN

    0003-6846

  • e-ISSN

    1466-4283

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    48

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Kód UT WoS článku

    001161359000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85185669246