Parental involvement and education outcomes of their children
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F24%3A10479563" target="_blank" >RIV/00216208:11230/24:10479563 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZgTGzRQNEY" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZgTGzRQNEY</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/00036846.2024.2314569" target="_blank" >10.1080/00036846.2024.2314569</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parental involvement and education outcomes of their children
Popis výsledku v původním jazyce
This study investigates the impact of parental involvement on the education outcomes of their children, specifically focusing on the completion of high school. It extends the existing literature by considering the characteristics of both children and parents, and by examining non-school-related parental involvement in a child's everyday life. The analysis utilizes a publicly available database, the National Longitudinal Survey of Youth 1997, with a sample of American respondents born between 1983 and 1984 who lived with both birth parents during their early teenage years. The study employs simple logistic regression and subclassification on propensity score to estimate causal treatment effects. The results indicate that higher parental involvement is associated with an increased probability of high school graduation, while stricter parental behaviour is found to decrease the expected likelihood of completing high school.
Název v anglickém jazyce
Parental involvement and education outcomes of their children
Popis výsledku anglicky
This study investigates the impact of parental involvement on the education outcomes of their children, specifically focusing on the completion of high school. It extends the existing literature by considering the characteristics of both children and parents, and by examining non-school-related parental involvement in a child's everyday life. The analysis utilizes a publicly available database, the National Longitudinal Survey of Youth 1997, with a sample of American respondents born between 1983 and 1984 who lived with both birth parents during their early teenage years. The study employs simple logistic regression and subclassification on propensity score to estimate causal treatment effects. The results indicate that higher parental involvement is associated with an increased probability of high school graduation, while stricter parental behaviour is found to decrease the expected likelihood of completing high school.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50201 - Economic Theory
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied Economics
ISSN
0003-6846
e-ISSN
1466-4283
Svazek periodika
56
Číslo periodika v rámci svazku
48
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
1-16
Kód UT WoS článku
001161359000001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85185669246