Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Slow fashion communication on social media: Educating consumers through rational content in Indonesia and Malaysia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F24%3A10480036" target="_blank" >RIV/00216208:11230/24:10480036 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=FeygymVAOm" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=FeygymVAOm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.52518/2024-02arstya" target="_blank" >10.52518/2024-02arstya</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Slow fashion communication on social media: Educating consumers through rational content in Indonesia and Malaysia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Amid the inadequate communication studies on slow fashion, this study examines slow fashion communication on social media, with a focus on a content analysis of two slow fashion Instagram accounts in Indonesia and Malaysia, namely @setali.indonesia and @klothcircularity. The data was collected from 1,029 posts containing slow fashion content from January 2020 to December 2022. The study found that communicating slow fashion on social media is predominantly through rational content conveying consumer education issues. The two accounts&apos; main objective is disseminating information and raising awareness about slow fashion lifestyles. The affordance of Instagram in connecting people through shared content in real-time can be a remarkable educational tool for sharing knowledge about slow fashion. The study&apos;s results will contribute to media and sustainability communication studies, highlighting the role of social media content in communicating about sustainability.

  • Název v anglickém jazyce

    Slow fashion communication on social media: Educating consumers through rational content in Indonesia and Malaysia

  • Popis výsledku anglicky

    Amid the inadequate communication studies on slow fashion, this study examines slow fashion communication on social media, with a focus on a content analysis of two slow fashion Instagram accounts in Indonesia and Malaysia, namely @setali.indonesia and @klothcircularity. The data was collected from 1,029 posts containing slow fashion content from January 2020 to December 2022. The study found that communicating slow fashion on social media is predominantly through rational content conveying consumer education issues. The two accounts&apos; main objective is disseminating information and raising awareness about slow fashion lifestyles. The affordance of Instagram in connecting people through shared content in real-time can be a remarkable educational tool for sharing knowledge about slow fashion. The study&apos;s results will contribute to media and sustainability communication studies, highlighting the role of social media content in communicating about sustainability.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Plaridel (University of the Philippines - Online)

  • ISSN

    1656-2534

  • e-ISSN

    2508-0504

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PH - Filipínská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    267-288

  • Kód UT WoS článku

    001273040300007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85199031172