Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strengthening academia: embracing an open dialogue on fieldwork in the authoritarian states of Central Asia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F24%3A10493726" target="_blank" >RIV/00216208:11230/24:10493726 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zSUnI~5wbZ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zSUnI~5wbZ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02634937.2024.2382161" target="_blank" >10.1080/02634937.2024.2382161</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strengthening academia: embracing an open dialogue on fieldwork in the authoritarian states of Central Asia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Students embarking on fieldwork across Eurasia, Africa and Latin America will encounter various political practices of regimes and conflicts involving varying levels of open violence. Although they leave their universities equipped with often stunning theoretical and methodological knowledge, surprisingly little attention is paid to practical preparation for uneasy situations. Fieldwork handbooks do exist, but they rarely offer positionality-sensitive guidelines and cannot provide ongoing mentoring during fieldwork or debriefing upon return. Drawing on previous scholarship initiatives and my experiences conducting field research in authoritarian Central Asia, I call for an open academic debate on fieldwork in challenging contexts and increased peer-to-peer solidarity at all academic levels. Addressing teaching professionals, advanced PhD students and anyone else involved in teaching and training newcomers in research and learning, I offer specific examples of what such a cooperation and support leading to a more resilient community may look like in everyday academic and research practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Strengthening academia: embracing an open dialogue on fieldwork in the authoritarian states of Central Asia

  • Popis výsledku anglicky

    Students embarking on fieldwork across Eurasia, Africa and Latin America will encounter various political practices of regimes and conflicts involving varying levels of open violence. Although they leave their universities equipped with often stunning theoretical and methodological knowledge, surprisingly little attention is paid to practical preparation for uneasy situations. Fieldwork handbooks do exist, but they rarely offer positionality-sensitive guidelines and cannot provide ongoing mentoring during fieldwork or debriefing upon return. Drawing on previous scholarship initiatives and my experiences conducting field research in authoritarian Central Asia, I call for an open academic debate on fieldwork in challenging contexts and increased peer-to-peer solidarity at all academic levels. Addressing teaching professionals, advanced PhD students and anyone else involved in teaching and training newcomers in research and learning, I offer specific examples of what such a cooperation and support leading to a more resilient community may look like in everyday academic and research practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Central Asian Survey

  • ISSN

    0263-4937

  • e-ISSN

    1465-3354

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    429-436

  • Kód UT WoS článku

    001296877600010

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85201802522