Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpora rozvoje kognitivních dovedností u dětí ze sociokulturně odlišného prostředí s užitím Instrumentálního obohacování R. Feuersteina

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F06%3A00000778" target="_blank" >RIV/00216208:11240/06:00000778 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podpora rozvoje kognitivních dovedností u dětí ze sociokulturně odlišného prostředí s užitím Instrumentálního obohacování R. Feuersteina

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Program Instrumentálního obohacování byl původně (v padesátých letech dvacátého století) sestaven jako program pro rozvoj dovedností myslet a nápravu kognitivních obtíží u dětí z kulturně odlišného prostředí a kognitivně handicapovaných dětí. Příspěvek presentuje výsledky evaluace programu v rámci ročního intensivního tréninku jako součásti kurikula dětí třetího a čtvrtého ročníku základní školy. Cílem presentované studie bylo prokázat pozitivní efekt tréninku s užitím programu Instrumentálního obohacování na školní výkony a kognitivní dovednosti sociokulturně handicapovaných romských a českých dětí. Metodologicky studie navazuje na předchozí výzkumné studie realizované především ve Velké Británii(Weller, Craft 1983, Beasley 1987, Blagg 1991)a na pilotní studii z roku 1997 realizovanou Katedrou pedagogické a školní psychologie PedF UK v Praze (Hadj- Moussová, Pokorná a kol 1997). Srovnání výkonů dětí experimentální (N=9) a kontrolní skupiny v testech zvolené testové baterie (vyšetření

  • Název v anglickém jazyce

    Improving cognitive abilities in socially and culturally disadvantaged children:The Evaluation of the Feuerstein Instrumental Enrichment program

  • Popis výsledku anglicky

    Presentation reports data from one year evaluation study of the Instrumental Enrichment program in the context of Czech primary school. This study was designed to prove positive effect of IE training on cognitive abilities and school attainment of culturally (Romi children) and socially (Czech children from the low social economic status background) disadvantaged children. This was the first time this kind of study was done in Czech Republic. It links to previous experience from research on InstrumentalEnrichment implemented in the UK (Weller, Craft 1983, Beasley 1987, Blagg 1991). Project was designed as a comparative study. We were interested in differences between experimental and control groups in the performance on assessment battery before and after intervention and also in changes at the level of childrens behaviour that happened as a result of intervention. Assessment battery consisted of measures of cognitive abilities and IQ, school attainment tests and measures of self-este

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Inkluzivní a kognitivní edukace

  • ISBN

    80-7290-258-x

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    142-150

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Univerzita Karlova v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    31. 10. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku