Co (ne)dokáže Instrumentální obohacování Reuvena Feuersteina
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F06%3A00000875" target="_blank" >RIV/00216208:11240/06:00000875 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Co (ne)dokáže Instrumentální obohacování Reuvena Feuersteina
Popis výsledku v původním jazyce
Studie prezentuje výsledky výzkumu efektu intervence s užitím programu Instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina jako doplňku kurikula sociokulturně handicapovaných dětí prvního studpně ZŠ (N=9). Metodologicky studie pracuje s porovnáním výsledkůexperimentální a kontrolní skupiny ve zvolené testové baterii (vyšetření kognitivních dovedností, IQ, čtení, počítání a sebepojetí) umožňuje identifikovat statisticky významné zlepšení dětí experimentální skupiny v testu čtení a některých testech kognitivních dovedností. Positivní efekt programu byl rovněž prokázán sledováním změn na úrovni strategií řešení neznámých úloh a učebního stylu dětí experimentální skupiny.
Název v anglickém jazyce
What Instrumental Enrichment can (not) do
Popis výsledku anglicky
This study reports data form evaluation study of the Instrumental Enrichment program in the context of Czech primary school. It was designed to prove positive effect of IE training on cognitive abilities and school attainment of culturally (Romi children) and socially (Czech low social economic status background) disadvantaged children. We were interested in differences between experimental (N=9) and control (N=9) groups in the performance on assessment battery before and after intervention (quantitative analyses: nonparametric Man Whitney test) and also in changes at the level of behaviour and general problem solving strategies that happened as a result of intervention (qualitative analyses ) Assessment battery consisted of measures of cognitive abilities and IQ, school attainment tests and measures of self-esteem. Analyses revealed significant differences in performance on reading fluency test in favour of experimental group, and improvements on some cognitive abilities tests too. Po
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Československá psychologie
ISSN
009 062X
e-ISSN
—
Svazek periodika
L
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
543-556
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—