Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Co (ne)dokáže Instrumentální obohacování Reuvena Feuersteina

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F06%3A00000875" target="_blank" >RIV/00216208:11240/06:00000875 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Co (ne)dokáže Instrumentální obohacování Reuvena Feuersteina

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie prezentuje výsledky výzkumu efektu intervence s užitím programu Instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina jako doplňku kurikula sociokulturně handicapovaných dětí prvního studpně ZŠ (N=9). Metodologicky studie pracuje s porovnáním výsledkůexperimentální a kontrolní skupiny ve zvolené testové baterii (vyšetření kognitivních dovedností, IQ, čtení, počítání a sebepojetí) umožňuje identifikovat statisticky významné zlepšení dětí experimentální skupiny v testu čtení a některých testech kognitivních dovedností. Positivní efekt programu byl rovněž prokázán sledováním změn na úrovni strategií řešení neznámých úloh a učebního stylu dětí experimentální skupiny.

  • Název v anglickém jazyce

    What Instrumental Enrichment can (not) do

  • Popis výsledku anglicky

    This study reports data form evaluation study of the Instrumental Enrichment program in the context of Czech primary school. It was designed to prove positive effect of IE training on cognitive abilities and school attainment of culturally (Romi children) and socially (Czech low social economic status background) disadvantaged children. We were interested in differences between experimental (N=9) and control (N=9) groups in the performance on assessment battery before and after intervention (quantitative analyses: nonparametric Man Whitney test) and also in changes at the level of behaviour and general problem solving strategies that happened as a result of intervention (qualitative analyses ) Assessment battery consisted of measures of cognitive abilities and IQ, school attainment tests and measures of self-esteem. Analyses revealed significant differences in performance on reading fluency test in favour of experimental group, and improvements on some cognitive abilities tests too. Po

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Československá psychologie

  • ISSN

    009 062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    L

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    543-556

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus