Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Ethical Experience in Controversial Videogames

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F11%3A10103636" target="_blank" >RIV/00216208:11240/11:10103636 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Ethical Experience in Controversial Videogames

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter considers several approaches to players'' ethical experiences of serious content in advanced video games. For Sicart, the ethics of videogames is the result of the relations among three ethical elements, creating the distributed network of responsibilities: a designed object, a player and an experience or process, and the gameplay. Although Sicart''s approach to the distributed network of responsibilities is mainly theoretical, it is potentially a very useful tool for the ethical analysis of today''s advanced videogame titles. The author identifies the application of this approach as the most relevant option for any researcher attempting both to deconstruct and to analyse the ethical structures and problems found in the latest videogames.The chapter focuses on the ethical implications of unethical game content in single-player games with defined win conditions, as well as implementation issues of unethical content in serious videogames.

  • Název v anglickém jazyce

    The Ethical Experience in Controversial Videogames

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter considers several approaches to players'' ethical experiences of serious content in advanced video games. For Sicart, the ethics of videogames is the result of the relations among three ethical elements, creating the distributed network of responsibilities: a designed object, a player and an experience or process, and the gameplay. Although Sicart''s approach to the distributed network of responsibilities is mainly theoretical, it is potentially a very useful tool for the ethical analysis of today''s advanced videogame titles. The author identifies the application of this approach as the most relevant option for any researcher attempting both to deconstruct and to analyse the ethical structures and problems found in the latest videogames.The chapter focuses on the ethical implications of unethical game content in single-player games with defined win conditions, as well as implementation issues of unethical content in serious videogames.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Projected and Prophetic: Humanity in Cyberculture, Cyberspace and Science Fiction

  • ISBN

    978-1-84888-087-0

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    31-40

  • Počet stran knihy

    196

  • Název nakladatele

    Inter-Disciplinary Press

  • Místo vydání

    Oxford

  • Kód UT WoS kapitoly