Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Historical consciousness and the teaching of history in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F13%3A10189544" target="_blank" >RIV/00216208:11240/13:10189544 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Historical consciousness and the teaching of history in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the problems of teaching history in the Czech Republic. The findings contained in it have been obtained under broadly conducted research of historical consciousness of the population of the Czech Republic, carried out in the years2009-2012. Within this project there were several partial investigations, which were carried out through qualitative and quantitative methodologies.The research was focused on the population of the Czech Republic, and especially on teachers of history from primary and secondary schools. This article focuses on four research questions: a) how important is the knowledge of history and teaching of history for Czech citizens? b) from where do people derive their knowledge about history and what role does the teaching of history play?; c) how is the teaching of history at primary and secondary schools considered from the perspective of citizens and teachers? d) what problems are now commonly associated with the teaching of history at Czech

  • Název v anglickém jazyce

    Historical consciousness and the teaching of history in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the problems of teaching history in the Czech Republic. The findings contained in it have been obtained under broadly conducted research of historical consciousness of the population of the Czech Republic, carried out in the years2009-2012. Within this project there were several partial investigations, which were carried out through qualitative and quantitative methodologies.The research was focused on the population of the Czech Republic, and especially on teachers of history from primary and secondary schools. This article focuses on four research questions: a) how important is the knowledge of history and teaching of history for Czech citizens? b) from where do people derive their knowledge about history and what role does the teaching of history play?; c) how is the teaching of history at primary and secondary schools considered from the perspective of citizens and teachers? d) what problems are now commonly associated with the teaching of history at Czech

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Edukacyjne

  • ISSN

    1233-6688

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    195-223

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus