Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stage of virtuality. Kelly Richardson: Mariner 9

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F14%3A10282031" target="_blank" >RIV/00216208:11240/14:10282031 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.metodo-rivista.eu/index.php/metodo/article/view/89/63" target="_blank" >http://www.metodo-rivista.eu/index.php/metodo/article/view/89/63</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Die Inszenierung des Virtuellen. Kelly Richardson: Mariner 9

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Diese phänomenologische Analyse der Video-Installation Mariner 9 der Kanadischen Künstlerin Kelly Richardson von 2012 entwickelt einen grundlegenden Begriff des 'Virtuellen'. Zuerst wird gezeigt, auf welche Weise Richardsons Installation innerhalb des Raum-Zeit-Kontinuums unseres Welterlebens einen Bruch provoziert. In einem zweiten Schritt wird dargelegt, wie die unvermittelte Kraft dieses Bruchs unserer Horizonterfahrung in einem Spannungsverhältnis zu dem parallel einsetzenden Ausgriff auf Realität verbleibt, so dass daraus die wechselseitige Relation von Unterbrechung und Kontinuietät aufgrund von Imagination folgt. Der dritte Schritt klärt die Funktion des menschlichen Leibs als eines sich ausrichtenden, und der letzte Schritt fixiert den Begriffdes Virtuellen.

  • Název v anglickém jazyce

    Stage of virtuality. Kelly Richardson: Mariner 9

  • Popis výsledku anglicky

    This phenomenological analysis of the video installation Mariner 9 made by the Canadian artist Kelly Richardson in 2012 will gain a basic concept of the virtual. First, it will be shown in which way the experiencing of Richardson's installation causes abreak within the space-time-continuum of our worldly living. The second step develops how the interrupting, non-mediating force of this break of our horizontal experience keeps in a permanent relationship to the counterpart force of a mediating pretension of reality so that a reciprocal relation of breaking off and continual imagining prevails. The third step explains the function of the living human body as an orienting one, and the last step fixes the concept of the virtual.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP401%2F10%2F1164" target="_blank" >GAP401/10/1164: Filosofické výzkumy tělesnosti: transdisciplinární perspektivy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Metodo. International Studies in Phenomenology and Philosophy

  • ISSN

    2281-9177

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    69-89

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus