Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intergenerational Transmission of Romani Musical Knowledge and Skills in Klenovec and Kokava

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F16%3A10322106" target="_blank" >RIV/00216208:11240/16:10322106 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intergenerational Transmission of Romani Musical Knowledge and Skills in Klenovec and Kokava

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article analyses intergenerational transmission of musical knowledge and skills, (i.e., methods of musical teaching and learning) in the community of Romani musicians in Klenovec and Kokava in Slovakia. With the help of theories on music education (Merriam, Van den Bos, Turino etc.), it compares the Slovak institutionalized system of music education with traditional methods of musical learning and teaching inside the musicians' communities in Klenovec and Kokava. Specifics of Romani methods of acquiring music are discussed, with particular focus on how these specifics are manifested in actual music - making and music itself. The article is based upon ethnographic data collected during the author's own ethnographic research (2015).

  • Název v anglickém jazyce

    Intergenerational Transmission of Romani Musical Knowledge and Skills in Klenovec and Kokava

  • Popis výsledku anglicky

    This article analyses intergenerational transmission of musical knowledge and skills, (i.e., methods of musical teaching and learning) in the community of Romani musicians in Klenovec and Kokava in Slovakia. With the help of theories on music education (Merriam, Van den Bos, Turino etc.), it compares the Slovak institutionalized system of music education with traditional methods of musical learning and teaching inside the musicians' communities in Klenovec and Kokava. Specifics of Romani methods of acquiring music are discussed, with particular focus on how these specifics are manifested in actual music - making and music itself. The article is based upon ethnographic data collected during the author's own ethnographic research (2015).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Crossing Bridges: Music, Intergenerational Transmission and Transformation

  • ISBN

    978-80-87398-93-7

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    67-81

  • Počet stran knihy

    152

  • Název nakladatele

    Fakulta humanitních studií UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly