Intergenerational Transmission of Romani Musical Knowledge and Skills in Klenovec and Kokava
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F16%3A10322106" target="_blank" >RIV/00216208:11240/16:10322106 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Intergenerational Transmission of Romani Musical Knowledge and Skills in Klenovec and Kokava
Popis výsledku v původním jazyce
This article analyses intergenerational transmission of musical knowledge and skills, (i.e., methods of musical teaching and learning) in the community of Romani musicians in Klenovec and Kokava in Slovakia. With the help of theories on music education (Merriam, Van den Bos, Turino etc.), it compares the Slovak institutionalized system of music education with traditional methods of musical learning and teaching inside the musicians' communities in Klenovec and Kokava. Specifics of Romani methods of acquiring music are discussed, with particular focus on how these specifics are manifested in actual music - making and music itself. The article is based upon ethnographic data collected during the author's own ethnographic research (2015).
Název v anglickém jazyce
Intergenerational Transmission of Romani Musical Knowledge and Skills in Klenovec and Kokava
Popis výsledku anglicky
This article analyses intergenerational transmission of musical knowledge and skills, (i.e., methods of musical teaching and learning) in the community of Romani musicians in Klenovec and Kokava in Slovakia. With the help of theories on music education (Merriam, Van den Bos, Turino etc.), it compares the Slovak institutionalized system of music education with traditional methods of musical learning and teaching inside the musicians' communities in Klenovec and Kokava. Specifics of Romani methods of acquiring music are discussed, with particular focus on how these specifics are manifested in actual music - making and music itself. The article is based upon ethnographic data collected during the author's own ethnographic research (2015).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Crossing Bridges: Music, Intergenerational Transmission and Transformation
ISBN
978-80-87398-93-7
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
67-81
Počet stran knihy
152
Název nakladatele
Fakulta humanitních studií UK
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—