Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"S odlišností se nekamarádíme": sociální exkluze žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10360091" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10360091 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.antropoweb.cz/webzin/index.php/webzin/article/view/243" target="_blank" >http://www.antropoweb.cz/webzin/index.php/webzin/article/view/243</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "S odlišností se nekamarádíme": sociální exkluze žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek nabízí možnost čtenáři nahlédnout do života dětí v základní škole ve Slovenské republice. Zabývá se zejména šikanou žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Speciální pozornost je věnována otázce vyjednávání sociálních vztahů ve školní třídě a praktikám žáků a učitelky, které ovlivňují průběh šikany a jež přispívají k marginalizaci žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Článek je založen na kvalitativním, induktivním a etnografickém výzkumu. Klíčovou roli v tomto výzkumu hrálo etnografické pozorování.

  • Název v anglickém jazyce

    "We are not friends with the dissimilarity": Social exclusion of elementary school pupil with special educational needs

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this article is to provide insights into the lives of children in an elementary school classroom in the Slovak Republic. Special attention is paid to the social position of pupils with special educational needs. The text also includes a reflection on the roles of researchers in educational settings and on the writing of fieldnotes within the context of a school class. The article is based on qualitative inductive and ethnographic fieldwork. Ethnographic observations play a key role in this fieldwork. The article shows examples of the marginalization and school bullying of a pupil with special educational needs. To some degree, these examples need to be considered in the light of the boundaries of children&apos;s tolerance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AntropoWebzin

  • ISSN

    1801-8807

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    21-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus