"S odlišností se nekamarádíme": sociální exkluze žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10360091" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10360091 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.antropoweb.cz/webzin/index.php/webzin/article/view/243" target="_blank" >http://www.antropoweb.cz/webzin/index.php/webzin/article/view/243</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
"S odlišností se nekamarádíme": sociální exkluze žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Článek nabízí možnost čtenáři nahlédnout do života dětí v základní škole ve Slovenské republice. Zabývá se zejména šikanou žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Speciální pozornost je věnována otázce vyjednávání sociálních vztahů ve školní třídě a praktikám žáků a učitelky, které ovlivňují průběh šikany a jež přispívají k marginalizaci žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Článek je založen na kvalitativním, induktivním a etnografickém výzkumu. Klíčovou roli v tomto výzkumu hrálo etnografické pozorování.
Název v anglickém jazyce
"We are not friends with the dissimilarity": Social exclusion of elementary school pupil with special educational needs
Popis výsledku anglicky
The purpose of this article is to provide insights into the lives of children in an elementary school classroom in the Slovak Republic. Special attention is paid to the social position of pupils with special educational needs. The text also includes a reflection on the roles of researchers in educational settings and on the writing of fieldnotes within the context of a school class. The article is based on qualitative inductive and ethnographic fieldwork. Ethnographic observations play a key role in this fieldwork. The article shows examples of the marginalization and school bullying of a pupil with special educational needs. To some degree, these examples need to be considered in the light of the boundaries of children's tolerance.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AntropoWebzin
ISSN
1801-8807
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
21-29
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—