Společné znaky sukcesivního bilingvismu u mladých migrantů a specifika bilingvistů z hlediska psycholingvistiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10362192" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10362192 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.24045/aps.2017.1.1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.24045/aps.2017.1.1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24045/aps.2017.1.1" target="_blank" >10.24045/aps.2017.1.1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Společné znaky sukcesivního bilingvismu u mladých migrantů a specifika bilingvistů z hlediska psycholingvistiky
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zaměřuje na analýzu dat z výzkumu o pozdním sukcesivním bilingvismu, kdy osvojení jazyka probíhalo v přirozeném prostředí hostitelské země. Cílem je rozbor procesů osvojování jazyka a jejích společné prvky, získání bilingvální zkušenosti a identity, objevení specifických znaků typických pro bilingvisty a sebereflektující popis těchto procesů. Výzkum byl prováděn mezi rusko-českými bilingvisty, kteří jako mateřský jazyk měli ruštinu a s osvojením českého jazyka začali v adolescentním věku. Informátoři otevřeně odpověděli na otázky o průběhu osvojení českého jazyka a jeho využiti v každodenním životě. Zjištěná data byla následně zpracována a analyzována pomocí metody kvalitativního výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Common Features of Successive Bilingualism of Youth Migrants and Specific Features Typical for Bilingual Speakers
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the analysis of the data from the research of the late successive bilingualism, where language learning took place in the natural environment of the host country. The aim is to analyse the following processes: second language acquisition and its common elements; acquirement of bilingual experience and bilingual identity; revelation of specific features typical for bilinguals and self-reflective description of them. Research was conducted within Russian-Czech bilinguals, whose native language was Russian and the Czech language acquisition was started in the adolescent age. Informants answered questions about the process of the Czech language acquisition and its role in everyday life. The received data were sort out and analysed using the methods of the qualitative research.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Akademická psychologie
ISSN
2464-6741
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
12-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—