Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Společné znaky sukcesivního bilingvismu u mladých migrantů a specifika bilingvistů z hlediska psycholingvistiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10362192" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10362192 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.24045/aps.2017.1.1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.24045/aps.2017.1.1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24045/aps.2017.1.1" target="_blank" >10.24045/aps.2017.1.1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Společné znaky sukcesivního bilingvismu u mladých migrantů a specifika bilingvistů z hlediska psycholingvistiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zaměřuje na analýzu dat z výzkumu o pozdním sukcesivním bilingvismu, kdy osvojení jazyka probíhalo v přirozeném prostředí hostitelské země. Cílem je rozbor procesů osvojování jazyka a jejích společné prvky, získání bilingvální zkušenosti a identity, objevení specifických znaků typických pro bilingvisty a sebereflektující popis těchto procesů. Výzkum byl prováděn mezi rusko-českými bilingvisty, kteří jako mateřský jazyk měli ruštinu a s osvojením českého jazyka začali v adolescentním věku. Informátoři otevřeně odpověděli na otázky o průběhu osvojení českého jazyka a jeho využiti v každodenním životě. Zjištěná data byla následně zpracována a analyzována pomocí metody kvalitativního výzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    Common Features of Successive Bilingualism of Youth Migrants and Specific Features Typical for Bilingual Speakers

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the analysis of the data from the research of the late successive bilingualism, where language learning took place in the natural environment of the host country. The aim is to analyse the following processes: second language acquisition and its common elements; acquirement of bilingual experience and bilingual identity; revelation of specific features typical for bilinguals and self-reflective description of them. Research was conducted within Russian-Czech bilinguals, whose native language was Russian and the Czech language acquisition was started in the adolescent age. Informants answered questions about the process of the Czech language acquisition and its role in everyday life. The received data were sort out and analysed using the methods of the qualitative research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Akademická psychologie

  • ISSN

    2464-6741

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    12-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus