Bilingvismus a bilingvní výchova na příkladu bilingvismu česko-německého
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F17%3AN0000140" target="_blank" >RIV/26482789:_____/17:N0000140 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bilingvismus a bilingvní výchova na příkladu bilingvismu česko-německého
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha je věnována problematice bilingvismu, jež představuje aktuální společenské téma diskutované jak odbornou veřejností (lingvisty, psycholingvisty, sociolingvisty či lingvodidaktiky, ale i jinými), tak i laiky, jim všem je tato publikace také určena. Čtenář se seznámí nejen se současnou situací vícejazyčnosti na území dnešní Evropy, s jazykovou politikou České republiky, ale i s různými definicemi a klasifikacemi bilingvismu a s náhledy na něj. Pozornost je věnována rovněž bilingvismu ve vztahu k bikulturalitě či krátkému historickému exkurzu do česko-německého jazykového soužití na našem území. Autor dále představuje čtenáři různé teoretické přístupy osvojování jazyka a diskuze k nim, jakož i proces osvojování mateřského jazyka u monolingvních jedinců nebo specifika osvojování jazyků u jedinců bilingvních. Čtenář se zároveň dozví, jaké jsou výhody bilingvismu a bilingvní výchovy, na tomto místě autor navíc formuluje některá svá doporučení pro bilingvní výchovu. Bilingvní výchova v rámci rodiny i v rámci instituce (školy) na příkladu bilingvismu česko-německého a jejich současný stav, k nimž autor provedl také svůj výzkum, jsou předmětem dalších kapitol této knihy.
Název v anglickém jazyce
Bilingualism and Bilingual Education on the Example of Czech-German Bilingualism
Popis výsledku anglicky
This book is devoted to the subject of bilingualism which represents a current social topic discussed not only by experts (linguists, psycholinguists, sociolinguists, linguo didacticians, and many others), but also by laics. They will all find this publication useful. The reader will get to understand the current situation of multilingualism in today’s Europe, the language politics of the Czech Republic, as well as various definitions, classifications, and views of bilingualism. It also focuses on bilingualism in terms of biculturalism and offers a brief historical description of the Czech-German language coexistence in our country. Further, the author introduces various theoretical approaches to language acquisition and discussions about them. He also addresses the process of mother tongue acquisition with monolingual speakers and the specifics of bilingual speakers. The reader will also learn about the advantages of bilingualism and a bilingual upbringing, as well as gain some recommendations on the latter. In other chapters of the book, bilingualism in a family and in an institution (school) and its current state, on which the author based his research, are discussed.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7476-128-7
Počet stran knihy
250
Název nakladatele
TOGGA a Mteropolitan University Press
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—