Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Higher Education in the Socio-Economic Development of Peripheral Regions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10364728" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10364728 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0068-2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0068-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0068-2" target="_blank" >10.1057/s41307-017-0068-2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Higher Education in the Socio-Economic Development of Peripheral Regions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Interest towards the contribution of higher education institutions (HEIs) to the development of their surrounding regions is not a new phenomenon. This is illustrated by the establishment (in the late 1800s) of land-grant colleges in North America and technical and civic universities in Germany and England, respectively. What is new, however, is the criticality of knowledge structures to the competitiveness of localities, regions, and nations, a direct consequence of the rise of the post-industrial, knowledge-based economy, and, subsequently, the market value attributed to knowledge-intensive goods and services. As the quintessential knowledge institution of modernity, HEIs are at the forefront of such developments and have, in recent years, been identified as basic pillars to the competitiveness of nations and regions (see the paper by Kohoutek et al. in this special issue).

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Higher Education in the Socio-Economic Development of Peripheral Regions

  • Popis výsledku anglicky

    Interest towards the contribution of higher education institutions (HEIs) to the development of their surrounding regions is not a new phenomenon. This is illustrated by the establishment (in the late 1800s) of land-grant colleges in North America and technical and civic universities in Germany and England, respectively. What is new, however, is the criticality of knowledge structures to the competitiveness of localities, regions, and nations, a direct consequence of the rise of the post-industrial, knowledge-based economy, and, subsequently, the market value attributed to knowledge-intensive goods and services. As the quintessential knowledge institution of modernity, HEIs are at the forefront of such developments and have, in recent years, been identified as basic pillars to the competitiveness of nations and regions (see the paper by Kohoutek et al. in this special issue).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů