Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A is for App: Reading fluency apps for struggling readers in primary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F22%3A10448268" target="_blank" >RIV/00216208:11240/22:10448268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.aisforapp.eu/copy-of-toolkit-for-teachers" target="_blank" >https://www.aisforapp.eu/copy-of-toolkit-for-teachers</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A is for App: Reading fluency apps for struggling readers in primary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The overall aim of the A is for App project was to bring improvement in the literacy, and more specific the reading fluency, of struggling readers throughout Europe using innovative teaching practices based on digital opportunities. A is for App has supported and trained primary school teachers to use diversified, ICT-based methodologies and reading-fluency a pps in a classroom setting for the benefit of struggling readers.A is for App bridges the gap between existing (academic) knowledge on effective methodologies for struggling readers and the actual use of IT tools in the classroom. By exposing pupils with low reading fluency levels and their teachers to leading a pps on tablets and by using testing results pre and post-test, this project not only explored and trained the target groups on new and more accessible methodologies to support reading fluency and digital skills, it also developed new and more effective teaching methods for the future, based on real life tests.

  • Název v anglickém jazyce

    A is for App: Reading fluency apps for struggling readers in primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The overall aim of the A is for App project was to bring improvement in the literacy, and more specific the reading fluency, of struggling readers throughout Europe using innovative teaching practices based on digital opportunities. A is for App has supported and trained primary school teachers to use diversified, ICT-based methodologies and reading-fluency a pps in a classroom setting for the benefit of struggling readers.A is for App bridges the gap between existing (academic) knowledge on effective methodologies for struggling readers and the actual use of IT tools in the classroom. By exposing pupils with low reading fluency levels and their teachers to leading a pps on tablets and by using testing results pre and post-test, this project not only explored and trained the target groups on new and more accessible methodologies to support reading fluency and digital skills, it also developed new and more effective teaching methods for the future, based on real life tests.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    27

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    EU Erasmus +

  • Verze