Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STEP BY STEP WITH THE SCRATCHJR APP AS A TOOL FOR DEVELOPING DIGITAL COMPETENCES AND COMPUTATIONAL THINKING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2402GPS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2402GPS - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/KILIANOVA2022STE" target="_blank" >https://library.iated.org/view/KILIANOVA2022STE</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.0962" target="_blank" >10.21125/edulearn.2022.0962</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STEP BY STEP WITH THE SCRATCHJR APP AS A TOOL FOR DEVELOPING DIGITAL COMPETENCES AND COMPUTATIONAL THINKING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to present a methodology that contains ideas, activities and teaching examples that serve to develop computational and algorithmic thinking, but also help the digital competence Digital Content Creation. There exist many tools and applications to support the development of computational and algorithmic thinking and to develop digital literacy. This article describes basic guidelines for teachers and helps them to use digital technologies creatively with ScratchJr application. ScratchJr is a free mobile app which is a simpler version of the well-known visual programming language Scratch. Just like in Scratch, kids can create a variety of interactive multimedia projects such as animations, stories and more. The methodology itself presents three levels of difficulty, from the simplest activities to the more complex ones, making it suitable for preschool children.

  • Název v anglickém jazyce

    STEP BY STEP WITH THE SCRATCHJR APP AS A TOOL FOR DEVELOPING DIGITAL COMPETENCES AND COMPUTATIONAL THINKING

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to present a methodology that contains ideas, activities and teaching examples that serve to develop computational and algorithmic thinking, but also help the digital competence Digital Content Creation. There exist many tools and applications to support the development of computational and algorithmic thinking and to develop digital literacy. This article describes basic guidelines for teachers and helps them to use digital technologies creatively with ScratchJr application. ScratchJr is a free mobile app which is a simpler version of the well-known visual programming language Scratch. Just like in Scratch, kids can create a variety of interactive multimedia projects such as animations, stories and more. The methodology itself presents three levels of difficulty, from the simplest activities to the more complex ones, making it suitable for preschool children.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN22 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-42484-9

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    3985-3994

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Palma, Spain

  • Místo konání akce

    Palma, Spain

  • Datum konání akce

    4. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku