Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students' Opinions Toward Interactive Apps Used for Teaching Chemistry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10436176" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10436176 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=qvJ7t.Xqrs" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=qvJ7t.Xqrs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31489/2021Ch3/103-114" target="_blank" >10.31489/2021Ch3/103-114</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students' Opinions Toward Interactive Apps Used for Teaching Chemistry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The solution of the problem of effective use of apps is not only in the analysis of learning outcomes, but also in consideration of the students&apos; opinions toward learning chemistry with the help of these applications. Good results can undoubtedly be achieved in teaching chemistry if traditional and interactive teaching methods are intelligently combined. Mobile interactive apps allow educators to teach regardless of place and time, they provide the opportunity to learn both in the classroom and outside, and this is their big advantage. It also gives the teacher opportunity to interact with students on a more personal level with the help of mobile digital devices that the learners use regularly. This article, presents the results of a study of students&apos; opinions about the use of mobile interactive applications in chemistry lessons. The approbation was carried out at a specialized school of information technologies in Karaganda (Kazakhstan), at the school Chýně, and at the first private language gymnasium Hradec Králové (Czech Republic). The results showed that more than 60 % of the students enjoy interactive apps, which positively affects their opinions towards the subject.

  • Název v anglickém jazyce

    Students' Opinions Toward Interactive Apps Used for Teaching Chemistry

  • Popis výsledku anglicky

    The solution of the problem of effective use of apps is not only in the analysis of learning outcomes, but also in consideration of the students&apos; opinions toward learning chemistry with the help of these applications. Good results can undoubtedly be achieved in teaching chemistry if traditional and interactive teaching methods are intelligently combined. Mobile interactive apps allow educators to teach regardless of place and time, they provide the opportunity to learn both in the classroom and outside, and this is their big advantage. It also gives the teacher opportunity to interact with students on a more personal level with the help of mobile digital devices that the learners use regularly. This article, presents the results of a study of students&apos; opinions about the use of mobile interactive applications in chemistry lessons. The approbation was carried out at a specialized school of information technologies in Karaganda (Kazakhstan), at the school Chýně, and at the first private language gymnasium Hradec Králové (Czech Republic). The results showed that more than 60 % of the students enjoy interactive apps, which positively affects their opinions towards the subject.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin of Karaganda State University, Series chemistry

  • ISSN

    2518-718X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    103

  • Stát vydavatele periodika

    KZ - Republika Kazachstán

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    103-114

  • Kód UT WoS článku

    000730543200012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85117270869