ICT-supported Interactive Tasks in Chemistry teaching at the ISCED 2 Level as a Method of Active Teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10400929" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10400929 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2019/07/sbornikPBE2018_wos.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2019/07/sbornikPBE2018_wos.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ICT-supported Interactive Tasks in Chemistry teaching at the ISCED 2 Level as a Method of Active Teaching
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this paper is to present created and tested interactive tasks for lower secondary schools based on the characteristics of interactive ICT-supported education. The use of ICT allows the teachers to create interactive tasks in various programs such as Hot Potatoes 6 or Learning apps - allows the students to use them on their own devices. This way of teaching enhances interactivity and adaptability within a lesson by providing the possibility of feedback to all participants. Furthermore, we developed and adapted interactive tasks for lower secondary schools which could be used in various parts of chemistry lessons. The students' attitudes toward interactive exercises were tested using simple questionnaire survey.
Název v anglickém jazyce
ICT-supported Interactive Tasks in Chemistry teaching at the ISCED 2 Level as a Method of Active Teaching
Popis výsledku anglicky
The purpose of this paper is to present created and tested interactive tasks for lower secondary schools based on the characteristics of interactive ICT-supported education. The use of ICT allows the teachers to create interactive tasks in various programs such as Hot Potatoes 6 or Learning apps - allows the students to use them on their own devices. This way of teaching enhances interactivity and adaptability within a lesson by providing the possibility of feedback to all participants. Furthermore, we developed and adapted interactive tasks for lower secondary schools which could be used in various parts of chemistry lessons. The students' attitudes toward interactive exercises were tested using simple questionnaire survey.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-Based Education And Other Activating Strategies In Science Education XVI (PBE 2018)
ISBN
978-80-7603-066-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
8-17
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
8. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000482135600001