Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT-supported Interactive Tasks in Chemistry teaching at the ISCED 2 Level as a Method of Active Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10400929" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10400929 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2019/07/sbornikPBE2018_wos.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2019/07/sbornikPBE2018_wos.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ICT-supported Interactive Tasks in Chemistry teaching at the ISCED 2 Level as a Method of Active Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this paper is to present created and tested interactive tasks for lower secondary schools based on the characteristics of interactive ICT-supported education. The use of ICT allows the teachers to create interactive tasks in various programs such as Hot Potatoes 6 or Learning apps - allows the students to use them on their own devices. This way of teaching enhances interactivity and adaptability within a lesson by providing the possibility of feedback to all participants. Furthermore, we developed and adapted interactive tasks for lower secondary schools which could be used in various parts of chemistry lessons. The students&apos; attitudes toward interactive exercises were tested using simple questionnaire survey.

  • Název v anglickém jazyce

    ICT-supported Interactive Tasks in Chemistry teaching at the ISCED 2 Level as a Method of Active Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this paper is to present created and tested interactive tasks for lower secondary schools based on the characteristics of interactive ICT-supported education. The use of ICT allows the teachers to create interactive tasks in various programs such as Hot Potatoes 6 or Learning apps - allows the students to use them on their own devices. This way of teaching enhances interactivity and adaptability within a lesson by providing the possibility of feedback to all participants. Furthermore, we developed and adapted interactive tasks for lower secondary schools which could be used in various parts of chemistry lessons. The students&apos; attitudes toward interactive exercises were tested using simple questionnaire survey.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-Based Education And Other Activating Strategies In Science Education XVI (PBE 2018)

  • ISBN

    978-80-7603-066-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    8-17

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    8. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000482135600001