Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interactive quiz games in chemistry as an active teaching method for lower-secondary students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10411113" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10411113 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2020/05/PBE_2019_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2020/05/PBE_2019_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interactive quiz games in chemistry as an active teaching method for lower-secondary students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    tThe goal is to present created and tested interactive quiz games for lower secondary schoolsbased on the characteristics of interactive ICT-supported education. The use of ICT allows teachers to create interactive quiz games in various programs such as Microsoft PowerPoint or Learning apps, Kahoot. The first verification in Kazakhstan showed that more than 75 % of students enjoy working with quiz games and this positively affects their opinions towards the subject. In the next part, therefore, we will focus on verification of the use of interactive quiz games in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Interactive quiz games in chemistry as an active teaching method for lower-secondary students

  • Popis výsledku anglicky

    tThe goal is to present created and tested interactive quiz games for lower secondary schoolsbased on the characteristics of interactive ICT-supported education. The use of ICT allows teachers to create interactive quiz games in various programs such as Microsoft PowerPoint or Learning apps, Kahoot. The first verification in Kazakhstan showed that more than 75 % of students enjoy working with quiz games and this positively affects their opinions towards the subject. In the next part, therefore, we will focus on verification of the use of interactive quiz games in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-Based Education and other Activating Strategies in Science Education XVII. Conference proceedings

  • ISBN

    978-80-7603-155-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    171-179

  • Název nakladatele

    Charles University – Faculty of Education, Department of Chemistry and Chemistry Education

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000567209500020