Interactive quiz games in chemistry as an active teaching method for lower-secondary students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10411113" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10411113 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2020/05/PBE_2019_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2020/05/PBE_2019_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interactive quiz games in chemistry as an active teaching method for lower-secondary students
Popis výsledku v původním jazyce
tThe goal is to present created and tested interactive quiz games for lower secondary schoolsbased on the characteristics of interactive ICT-supported education. The use of ICT allows teachers to create interactive quiz games in various programs such as Microsoft PowerPoint or Learning apps, Kahoot. The first verification in Kazakhstan showed that more than 75 % of students enjoy working with quiz games and this positively affects their opinions towards the subject. In the next part, therefore, we will focus on verification of the use of interactive quiz games in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Interactive quiz games in chemistry as an active teaching method for lower-secondary students
Popis výsledku anglicky
tThe goal is to present created and tested interactive quiz games for lower secondary schoolsbased on the characteristics of interactive ICT-supported education. The use of ICT allows teachers to create interactive quiz games in various programs such as Microsoft PowerPoint or Learning apps, Kahoot. The first verification in Kazakhstan showed that more than 75 % of students enjoy working with quiz games and this positively affects their opinions towards the subject. In the next part, therefore, we will focus on verification of the use of interactive quiz games in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-Based Education and other Activating Strategies in Science Education XVII. Conference proceedings
ISBN
978-80-7603-155-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
171-179
Název nakladatele
Charles University – Faculty of Education, Department of Chemistry and Chemistry Education
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000567209500020