On being educated for the possibility by The Concept of Anxiety
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F23%3A10478551" target="_blank" >RIV/00216208:11240/23:10478551 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On being educated for the possibility by The Concept of Anxiety
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter aims to interpret Kierkegaard's pseudonymous The Concept of Anxiety as a text whose purpose is education for possibility. In other words, Vigilius Haufniensis is intended to show how the individual human being can discover and relate to possibility. But what is the possibility in question? And, what is the nature of the education that reveals this possibility?
Název v anglickém jazyce
On being educated for the possibility by The Concept of Anxiety
Popis výsledku anglicky
This chapter aims to interpret Kierkegaard's pseudonymous The Concept of Anxiety as a text whose purpose is education for possibility. In other words, Vigilius Haufniensis is intended to show how the individual human being can discover and relate to possibility. But what is the possibility in question? And, what is the nature of the education that reveals this possibility?
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kierkegaard and Possibility
ISBN
978-1-350-29898-9
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
145-167
Počet stran knihy
257
Název nakladatele
Bloomsbury Publishing
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
—