Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

I když se nikdo nedívá: Fundamentální otázky etického vychovatelství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43887516" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43887516 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    I když se nikdo nedívá: Fundamentální otázky etického vychovatelství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato kniha není výčtem či přehledem etických teorií. Není ani metodicko-didaktickým manuálem pro konkrétní vyučovací jednotky, tematické okruhy či věková období - ačkoli určitý pedagogický rámec předkládá. Jak název napovídá, půjde především o hledání východisek či fundamentů, na kterých etická či morální výchova stojí, bez kterých by ani nebyla možná. Záměrem knihy je formulovat a promyslet základní otázky, které nutně předchází jakékoli eticko-výchovné počínání. Co umožňuje řeč o dobrém a zlém? Je možné naučit (se) ctnosti? Co dělá naše jednání dobrým, resp. špatným? Jak se to má s lidskou povahou? Jsme ve své podstatě dobří? Nebo zlí? Co ustavuje a legitimizuje vychovatelovo etické působení na kohokoli druhého (nejen dítě)? A jak docílit, aby se dostavil kýžený výsledek? Co je vlastně cílem etické výchovy? Jak má vypadat eticky vychovaný, tj. "dobrý" člověk? Nebo slovy našeho "učitele národů" - kterak učiniti, aby člověk znal dobré, chtěl dobré a činil dobré, a to, "i když se nikdo

  • Název v anglickém jazyce

    Even if No One is Watching: Fundamental Questions in Moral Education

  • Popis výsledku anglicky

    This book is not a list or an overview of various theories of ethics. Nor is it a didactic manual for specific teaching units on moral education aimed at some group based on age or a particular theme (although some educational frameworks will be proposed). As the title suggests, the book intends to seek the starting points or foundations without which no moral education would be possible. The goal is to formulate and tackle the key questions which precede all moral education. What makes "good vs. evil"language possible and meaningful? Can virtue be taught and learnt? What makes our actions good? What is the condition of human nature? Are we naturally good, or evil? What constitutes an educator's right to morally influence anyone else (not just a child)? What is the goal of moral education? What does a morally educated person look like? And how can we ensure the coveted moral result? Or - in the words of Jan Amos Comenius, the "teacher of nations" - how to educate a person to not only

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7465-187-8

  • Počet stran knihy

    185

  • Název nakladatele

    Pavel Mervart

  • Místo vydání

    Červený Kostelec

  • Kód UT WoS knihy