Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Even When No One is Looking: Fundamental Questions of Ethical Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50014855" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50014855 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://books.google.cz/" target="_blank" >https://books.google.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Even When No One is Looking: Fundamental Questions of Ethical Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This book is not a list or an overview of various theories of ethics. Nor is it a didactic manual for specific teaching units on moral education aimed at some group based on age or a particular theme (although some educational frameworks will be proposed). As the title suggests, the book intends to seek the starting points or foundations without which no moral education would be possible. The goal is to formulate and tackle the key questions which precede all moral education. What makes “good vs. evil” language possible and meaningful? Can virtue be taught and learnt? What makes our actions good? What is the condition of human nature? Are we naturally good, or evil? What constitutes an educator’s right to morally influence anyone else (not just a child)? What is the goal of moral education? What does a morally educated person look like? And how can we ensure the coveted moral result? Or – in the words of Jan Amos Comenius, the “teacher of nations” – how to educate a person to not only know what is good, but also to want what is good, and to do what is good “even if no one is looking?”

  • Název v anglickém jazyce

    Even When No One is Looking: Fundamental Questions of Ethical Education

  • Popis výsledku anglicky

    This book is not a list or an overview of various theories of ethics. Nor is it a didactic manual for specific teaching units on moral education aimed at some group based on age or a particular theme (although some educational frameworks will be proposed). As the title suggests, the book intends to seek the starting points or foundations without which no moral education would be possible. The goal is to formulate and tackle the key questions which precede all moral education. What makes “good vs. evil” language possible and meaningful? Can virtue be taught and learnt? What makes our actions good? What is the condition of human nature? Are we naturally good, or evil? What constitutes an educator’s right to morally influence anyone else (not just a child)? What is the goal of moral education? What does a morally educated person look like? And how can we ensure the coveted moral result? Or – in the words of Jan Amos Comenius, the “teacher of nations” – how to educate a person to not only know what is good, but also to want what is good, and to do what is good “even if no one is looking?”

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-1-5326-3036-1

  • Počet stran knihy

    137

  • Název nakladatele

    Wipf and Stock Publishers

  • Místo vydání

    USA

  • Kód UT WoS knihy