Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Crisis of political communication: is there a silencing effect in Russian media?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F23%3A10480515" target="_blank" >RIV/00216208:11240/23:10480515 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=CE~4ijy626" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=CE~4ijy626</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22363/2312-9220-2023-28-4-769-779" target="_blank" >10.22363/2312-9220-2023-28-4-769-779</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Crisis of political communication: is there a silencing effect in Russian media?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors investigate the agenda of the so-called &apos;big three&apos; TV channels and popu-lar online media during the presidential elections 2018 in Russia. In the context of an election campaign, the significance of qualitative public awareness grows exponentially. The given research studies the agenda of those media, the coverage of the election campaign, and also the possible &apos;silencing effect&apos;. An unique research design that allowed the content comparison between evening TV news and online media is developed, and also the notion of &apos;silencing effect&apos; is conceptualized. Online media are often considered more qualitative and full-fledged sources of information; nevertheless, the research demonstrates that information concerned the elections was published on the Internet on a smaller scale and irregularly. The study con-firmed that television in Russia, first of all, was an assistant to the government, directing its efforts to inform citizens about authorities and their socially significant initiatives. Besides, television covered the presidential elections in a better extent. Online media devoted more attention to scandalous news, attempted to criticize the government; however, they over-looked significant social issues.

  • Název v anglickém jazyce

    Crisis of political communication: is there a silencing effect in Russian media?

  • Popis výsledku anglicky

    The authors investigate the agenda of the so-called &apos;big three&apos; TV channels and popu-lar online media during the presidential elections 2018 in Russia. In the context of an election campaign, the significance of qualitative public awareness grows exponentially. The given research studies the agenda of those media, the coverage of the election campaign, and also the possible &apos;silencing effect&apos;. An unique research design that allowed the content comparison between evening TV news and online media is developed, and also the notion of &apos;silencing effect&apos; is conceptualized. Online media are often considered more qualitative and full-fledged sources of information; nevertheless, the research demonstrates that information concerned the elections was published on the Internet on a smaller scale and irregularly. The study con-firmed that television in Russia, first of all, was an assistant to the government, directing its efforts to inform citizens about authorities and their socially significant initiatives. Besides, television covered the presidential elections in a better extent. Online media devoted more attention to scandalous news, attempted to criticize the government; however, they over-looked significant social issues.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vestnik Rossijskogo universiteta družby narodov. Seriâ Literaturovedenie, žurnalistika

  • ISSN

    2312-9220

  • e-ISSN

    2312-9247

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    769-779

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85187944736