MOŽNOSTI A MEZE VYUŽITÍ MODERNÍCH TECHNOLOGIÍ V PŘÍPRAVĚ UČITELŮ (DIDAKTICKÉ ASPEKTY)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F11%3A10110112" target="_blank" >RIV/00216208:11280/11:10110112 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
MOŽNOSTI A MEZE VYUŽITÍ MODERNÍCH TECHNOLOGIÍ V PŘÍPRAVĚ UČITELŮ (DIDAKTICKÉ ASPEKTY)
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek předkládá zkušenosti s přípravou kurzu mediální didaktiky, určeného studentům učitelství. Cílem kurzu je rozvíjení kompetencí budoucích učitelů v oblasti využívání moderních technologií ve výuce na základní a střední škole se zaměřením na porozumění didaktickým aspektům práce s médii. Nedílnou součástí cíle kurzu je tak pochopení možností, ale i mezí práce s moderní technikou v jednotlivých předmětech. Jedná se především o rozvoj znalostí a dovedností smysluplně využívat ve výuce televizi, počítač, internet, interaktivní tabuli, multimediální elektronické interaktivní učebnice, videoukázku a e-learning. Autorka vymezuje aktuální problémy využívání ICT v současné škole. V závěru stati navrhuje pracovní soubor kompetencí učitele v oblasti ICT.
Název v anglickém jazyce
POSSIBILITIES AND LIMITATIONS OF USAGE OF MODERN TECHNOLOGY IN TEACHER TRAINING
Popis výsledku anglicky
The article presents the author's experience with the preparation of a media didactics course, aimed at pedagogy students. The goal of this course is the development of prospective teachers' skills in the use of modern technology at primary and secondaryschools, with the emphasis on understanding of the multi-media usage didactics aspects. The understanding of not only new opportunities, but also limitations and drawbacks of the modern technology introduction in particular subjects is thereby an indiscerptible part of the course. Primarily, the development of knowledge and competence to reasonably use TV, computers, internet, interactive board, multi-media interactive textbooks, video and e-learning, is concerned. The author defines current problems of the ICT introduction in schools nowadays. In the conclusion, she proposes a set of teachers' ICT-related competences. The article is a part of a project solution
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sapere Aude 2011
ISBN
978-80-904877-2-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-675
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
21. 3. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—