Didactics aspects of use of modern technology in teacher training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222238" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00222238 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Didactics aspects of use of modern technology in teacher training
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents the author?s experience with the preparation of a media didactics course, aimed at pedagogy students. The goal of this course is the development of prospective teachers' skills in the use of modern technology at primary and secondaryschools, with the emphasis on understanding of the multi-media usage didactics aspects. The understanding of not only new opportunities, but also limitations and drawbacks of the modern technology introduction in particular subjects is thereby an indiscerptible part of the course. Primarily, the development of knowledge and kompetence to reasonably use TV, computers, internet, interactive board, multi-media interactive textbooks, video and e-learning, is concerned. The author defines current problems of the ICT introduction in schools nowadays. In the conlcusion, she proposes a set of teachers' ICT-related competences
Název v anglickém jazyce
Didactics aspects of use of modern technology in teacher training
Popis výsledku anglicky
The article presents the author?s experience with the preparation of a media didactics course, aimed at pedagogy students. The goal of this course is the development of prospective teachers' skills in the use of modern technology at primary and secondaryschools, with the emphasis on understanding of the multi-media usage didactics aspects. The understanding of not only new opportunities, but also limitations and drawbacks of the modern technology introduction in particular subjects is thereby an indiscerptible part of the course. Primarily, the development of knowledge and kompetence to reasonably use TV, computers, internet, interactive board, multi-media interactive textbooks, video and e-learning, is concerned. The author defines current problems of the ICT introduction in schools nowadays. In the conlcusion, she proposes a set of teachers' ICT-related competences
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové vzdělávací strategie v současném informačním prostoru
ISBN
978-5-89319-140-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
SPB GIPT
Místo vydání
Sankt Petersburg, Ruská federace
Místo konání akce
Sankt Petersburg, Ruská federace
Datum konání akce
19. 11. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—