Partnership of University and Schools Within the Preparation of Future Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F19%3A10478719" target="_blank" >RIV/00216208:11280/19:10478719 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VRE7.pCrg3" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VRE7.pCrg3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3991/ijet.v14i17.10829" target="_blank" >10.3991/ijet.v14i17.10829</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Partnership of University and Schools Within the Preparation of Future Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The article analyzes partnership of university and schools within the preparation of future teachers. It deals with preparation of future teacher in order to master the project competence which is necessary for the implementation of future professional activities. The authors identify organizational, procedural, communicative, reflective components within the structure of project competence. The authors conclude that an important role plays organizing partnerships within the project activities during pedagogical practice of university students at schools.
Název v anglickém jazyce
Partnership of University and Schools Within the Preparation of Future Teachers
Popis výsledku anglicky
The article analyzes partnership of university and schools within the preparation of future teachers. It deals with preparation of future teacher in order to master the project competence which is necessary for the implementation of future professional activities. The authors identify organizational, procedural, communicative, reflective components within the structure of project competence. The authors conclude that an important role plays organizing partnerships within the project activities during pedagogical practice of university students at schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Emerging Technologies in Learning
ISSN
1863-0383
e-ISSN
1863-0383
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
17
Stát vydavatele periodika
AT - Rakouská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
153-161
Kód UT WoS článku
000486343100012
EID výsledku v databázi Scopus
—