Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Narativní analýza jako strategie profesionalizace učitelství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20021GY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20021GY - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Narativní analýza jako strategie profesionalizace učitelství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je prezentovat realizaci narativně zaměřené analýzy zkušeností budoucích učitelů, která napomáhá k porozumění kvality edukace dospělých ve vztahu k jednotlivci i společnosti. Je následována diskuzí o významu zkušeností s problémem skrytého kurikula v průběhu povinné školní docházky a také v průběhu realizace pedagogických praxí v projektu Pregraduál. Sdílení narativních příběhů budoucích učitelů na Pedagogické fakultě OU reflektuje odlišné projevy sociálních pozic učitelů a žáků ve škole. Příspěvek zobecňuje příklady dobré i negativní pedagogické praxe se zaměřením na hodnoty školy, její autoritu, bezmoc, mocenskou autoritu, partnerství a jiné sociálně-manažerské jevy.

  • Název v anglickém jazyce

    NARRATIVE ANALYSISI AS A STRATEGY OF TEACHERSIP PROFESSIONALISATION

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this article is to present implementation of a narratively focused analysis of future teacher’s experience, which aids with understanding of education’s quality of adults in relation to an individual and society. It is followed up with a discussion on the importance of experience with hidden curriculum problematics in the course of mandatory school attendance and also in the course of implementation of pedagogical practice within the Pregradual project. Sharing of narrative stories of future teachers on the Pedagogical faculty of University of Ostrava reflects diverse manifestations social positions of teachers and students at school. The article further generalizes examples of good and bad pedagogical practice with focus on values of a school its authority, powerlessness, teacher’s authority, partnership and other socio-managerial aspects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Andragogické štúdie 2019

  • ISBN

    978-80-557-1598-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    206-216

  • Název nakladatele

    BELIANUM

  • Místo vydání

    Bánská Bystrica

  • Místo konání akce

    Bánská Bystrica

  • Datum konání akce

    4. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku