Narativní analýza jako strategie profesionalizace učitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20021GY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20021GY - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Narativní analýza jako strategie profesionalizace učitelství
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je prezentovat realizaci narativně zaměřené analýzy zkušeností budoucích učitelů, která napomáhá k porozumění kvality edukace dospělých ve vztahu k jednotlivci i společnosti. Je následována diskuzí o významu zkušeností s problémem skrytého kurikula v průběhu povinné školní docházky a také v průběhu realizace pedagogických praxí v projektu Pregraduál. Sdílení narativních příběhů budoucích učitelů na Pedagogické fakultě OU reflektuje odlišné projevy sociálních pozic učitelů a žáků ve škole. Příspěvek zobecňuje příklady dobré i negativní pedagogické praxe se zaměřením na hodnoty školy, její autoritu, bezmoc, mocenskou autoritu, partnerství a jiné sociálně-manažerské jevy.
Název v anglickém jazyce
NARRATIVE ANALYSISI AS A STRATEGY OF TEACHERSIP PROFESSIONALISATION
Popis výsledku anglicky
The goal of this article is to present implementation of a narratively focused analysis of future teacher’s experience, which aids with understanding of education’s quality of adults in relation to an individual and society. It is followed up with a discussion on the importance of experience with hidden curriculum problematics in the course of mandatory school attendance and also in the course of implementation of pedagogical practice within the Pregradual project. Sharing of narrative stories of future teachers on the Pedagogical faculty of University of Ostrava reflects diverse manifestations social positions of teachers and students at school. The article further generalizes examples of good and bad pedagogical practice with focus on values of a school its authority, powerlessness, teacher’s authority, partnership and other socio-managerial aspects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Andragogické štúdie 2019
ISBN
978-80-557-1598-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
206-216
Název nakladatele
BELIANUM
Místo vydání
Bánská Bystrica
Místo konání akce
Bánská Bystrica
Datum konání akce
4. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—