Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of pedagogical research into statistical courses to develop students' statistical literacy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63553998" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63553998 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2227-7390/10/11/1793" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2227-7390/10/11/1793</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/math10111793" target="_blank" >10.3390/math10111793</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementation of pedagogical research into statistical courses to develop students' statistical literacy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To participate fully in society, a person needs to critically evaluate statistical information. To be able to do this, it is appropriate to start developing the statistical literacy of young people in diverse levels in schools. In our article, we present a modified seminar on statistics for prospective humanities teachers. During the seminar, we planned a pedagogical experiment, the aim of which was to statistically verify the students&apos; own diagnostic competencies as prospective teachers of humanities. The statistical analysis confirmed that the implementation of real research into the course on statistics has a positive impact on the development of statistical literacy but does not change the attitude of students toward statistics and its use in the future teaching practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of pedagogical research into statistical courses to develop students' statistical literacy

  • Popis výsledku anglicky

    To participate fully in society, a person needs to critically evaluate statistical information. To be able to do this, it is appropriate to start developing the statistical literacy of young people in diverse levels in schools. In our article, we present a modified seminar on statistics for prospective humanities teachers. During the seminar, we planned a pedagogical experiment, the aim of which was to statistically verify the students&apos; own diagnostic competencies as prospective teachers of humanities. The statistical analysis confirmed that the implementation of real research into the course on statistics has a positive impact on the development of statistical literacy but does not change the attitude of students toward statistics and its use in the future teaching practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10103 - Statistics and probability

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mathematics

  • ISSN

    2227-7390

  • e-ISSN

    2227-7390

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

    000808741600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85131692758