Chemistry for Gifted and Talented ? On-line Course on TALNET
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F09%3A10000083" target="_blank" >RIV/00216208:11310/09:10000083 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Chemistry for Gifted and Talented ? On-line Course on TALNET
Popis výsledku v původním jazyce
Education of the gifted and talented children, as potential contributors for the whole society, is emphasized and actively supported in the educational policy of the European Union. The project ?Talnet ? Online to Science? originated in Czech Republic isone example of a wide scale of extracurricular activities focused on the education of the gifted and talented. About ten talented high-school students from Czech and Slovak Republic participated in the first semester of a two-semester on-line course ?Biochemistry and Natural Compounds? that integrates the problem solving method with the home-made chemistry experiments. According to the evaluation results, the students find the course interesting and enriching. Four final theses were written and defended; one of them is intended to be applied for the national Contest for Young Scientists.
Název v anglickém jazyce
Chemistry for Gifted and Talented ? On-line Course on TALNET
Popis výsledku anglicky
Education of the gifted and talented children, as potential contributors for the whole society, is emphasized and actively supported in the educational policy of the European Union. The project ?Talnet ? Online to Science? originated in Czech Republic isone example of a wide scale of extracurricular activities focused on the education of the gifted and talented. About ten talented high-school students from Czech and Slovak Republic participated in the first semester of a two-semester on-line course ?Biochemistry and Natural Compounds? that integrates the problem solving method with the home-made chemistry experiments. According to the evaluation results, the students find the course interesting and enriching. Four final theses were written and defended; one of them is intended to be applied for the national Contest for Young Scientists.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Problems of Education in the 21st Century
ISSN
1822-7864
e-ISSN
—
Svazek periodika
2009
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—