Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj přístupu k terciárnímu vzdělávání v České republice v závislosti na demografickém vývoji

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F09%3A10001186" target="_blank" >RIV/00216208:11310/09:10001186 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj přístupu k terciárnímu vzdělávání v České republice v závislosti na demografickém vývoji

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá vývojem přístupu k terciárnímu vzdělávání a jeho dokončování v České republice. Je analyzován demografický vývoj po roce 1989 a jeho možné důsledky pro vývoj terciárního vzdělávání. Přístup ke vzdělávání je hodnocen z pohledu teorie systémů terciárního vzdělávání Martina Trowa. Pro analýzu vstupu na terciární úroveň je použito ukazatele čisté míry vstupu. Vývoj produkce terciárních vzdělávacích institucí je pak analyzován pomocí čisté míry graduace. Je doloženo, že český terciární systém prošel po roce 1989 bouřlivým rozvojem, který gradoval po roce 1999, kdy vstoupil v platnost nový zákon o vysokých školách. Podle Trowa nelze zachovat systém, který přísluší elitnímu vzdělávání pro rozvoj masového vzdělávání, a to stejné platí i pro přechod mezi vzděláváním masovým a univerzálním.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of entrance to the tertiary education in the Czech Republic according to the demographic development

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on development of entrance to the tertiary education in the Czech Republic. The demographic development in the future resulting from the rapid changes after the year 1989 is analysed together with its possible consequences for thetertiary education. The entrance is evaluated according to the Trow`s systems of tertiary education. Net entry rate is used for the analysis of the entrance to the tertiary education. It is illustrated that the Czech tertiary system passed through the runaway growth after the year 1989. This growth gradated after the year 1999 because of new Higher Education Act. According to Trow there is no possibility of maintaince of the system which belongs to elite tertiary education for the development of the mass tertiary education. The same is valid for the transformation between mass and universal tertiary education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Reprodukce lidského kapitálu (vzájemné vazby a souvislosti)

  • ISBN

    978-80-245-1577-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Oeconomica

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha, VŠE

  • Datum konání akce

    14. 12. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku