Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čeští "mall junkies": kvalitativní metody a jejich využití v geografii dětí a mládeže

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10080519" target="_blank" >RIV/00216208:11310/10:10080519 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čeští "mall junkies": kvalitativní metody a jejich využití v geografii dětí a mládeže

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zejména v druhé polovině devadesátých let 20. století zaznamenáváme také dynamický vývoj v oblasti nakupování a spotřebitelského chování české společnosti obecně. Musíme si uvědomit, že v krátké době cca 15ti let přeskočila česká společnost zhruba 50 letpozvolného vývoje nákupního chování tak, jak probíhalo ve vyspělých zemích. Tato skokovitá změna nemohla neovlivnit spotřebitelské chování deformované předchozím vývojem nákupních zvyklostí pod komunistickým režimem. Současná spotřeba a nákupní chováníse pak stává plně globalizovanou a nakupování dnes představuje i jistou formu trávení volného času.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech "mall junkies": qualitative methods and their use in children and youth geographies

  • Popis výsledku anglicky

    The foreign experience shows that growing percentages of young people in urban agglomerations spend their leisure time in shopping malls. This paper presents a pilot study aimed to foster the interest in geography of children and youth, to apply the qualitative research tools neglected within the Czech social geography. It also draws attention to emergence of a particular group within a specific environment - the teenagers in the shopping mall, thus both the phenomenon new and recently unknown to the Czech society and space. Mall represents an ideal space for the teenagers; they produce their spatial identities and socio-spatial order within this environment. They create a mall microculture by combination of personalities, locations and events they share in the mall environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP205%2F08%2FP190" target="_blank" >GP205/08/P190: Geografie a maloobchod: fenomén nakupování v postkomunistické společnosti a prostoru</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Geografie pro život ve 21. století: Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti pořádaného Ostravskou univerzitou v Ostravě 31. srpna - 3. září 2010

  • ISBN

    978-80-7368-903-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Ostravská Univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    31. 8. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku