Čeští "mall junkies": kvalitativní metody a jejich využití v geografii dětí a mládeže
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10080519" target="_blank" >RIV/00216208:11310/10:10080519 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čeští "mall junkies": kvalitativní metody a jejich využití v geografii dětí a mládeže
Popis výsledku v původním jazyce
Zejména v druhé polovině devadesátých let 20. století zaznamenáváme také dynamický vývoj v oblasti nakupování a spotřebitelského chování české společnosti obecně. Musíme si uvědomit, že v krátké době cca 15ti let přeskočila česká společnost zhruba 50 letpozvolného vývoje nákupního chování tak, jak probíhalo ve vyspělých zemích. Tato skokovitá změna nemohla neovlivnit spotřebitelské chování deformované předchozím vývojem nákupních zvyklostí pod komunistickým režimem. Současná spotřeba a nákupní chováníse pak stává plně globalizovanou a nakupování dnes představuje i jistou formu trávení volného času.
Název v anglickém jazyce
Czech "mall junkies": qualitative methods and their use in children and youth geographies
Popis výsledku anglicky
The foreign experience shows that growing percentages of young people in urban agglomerations spend their leisure time in shopping malls. This paper presents a pilot study aimed to foster the interest in geography of children and youth, to apply the qualitative research tools neglected within the Czech social geography. It also draws attention to emergence of a particular group within a specific environment - the teenagers in the shopping mall, thus both the phenomenon new and recently unknown to the Czech society and space. Mall represents an ideal space for the teenagers; they produce their spatial identities and socio-spatial order within this environment. They create a mall microculture by combination of personalities, locations and events they share in the mall environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP205%2F08%2FP190" target="_blank" >GP205/08/P190: Geografie a maloobchod: fenomén nakupování v postkomunistické společnosti a prostoru</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geografie pro život ve 21. století: Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti pořádaného Ostravskou univerzitou v Ostravě 31. srpna - 3. září 2010
ISBN
978-80-7368-903-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ostravská Univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
31. 8. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—