Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nákupní centra v Olomouci a jejich vliv na dospívající: Pokračování v diskusi nad tématem "mall junkies" v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73584759" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73584759 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15310/17:73584759

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nákupní centra v Olomouci a jejich vliv na dospívající: Pokračování v diskusi nad tématem "mall junkies" v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Relativně nedávno započala vlna budování nákupních center v regionu střední a východní Evropy. Jen v České republice se za poslední dvě dekády uskutečnila výstavba několika desítek nákupních center od těch největších ve velkých českých městech až po malé nákupní parky v menších městech mikroregionální úrovně. Problematikou nákupních center se záhy začali zabývat zejména sociologové a geografové, a to mj. i ve vztahu k „mall junkies“ Byly již publikovány první vědecké studie, avšak většinově se zájem o tuto část dospívající populace soustřeďoval na nákupní centra v Praze, okrajově v Plzni, Hradci Králové a Brně. I když máme k dispozici úvodní informace, komunita „mall junkies“ se dále vyvíjí rozšířením prostoru o další nákupní centra. Když v roce 2013 bylo v Olomouci (100 tis. obyvatel) otevřeno již třetí velké nákupní centrum, záhy se zvětšil prostor pro existenci městské komunity „mall junkies“. V roce 2015 se uskutečnil její komplexní sociálně geografický výzkum. Ukázalo, že jde o poměrně početnou skupinu teenagerů, zřetelně sociálně vyprofilovanou a mající ustálené vzorce prostorového chování pohybů v nákupním centru. Autoři studie přispějí k širší diskusi kolem tohoto poněkud okrajového, avšak ne nevýznamného sociálního tématu městského maloobchodu.

  • Název v anglickém jazyce

    Shopping centres in Olomouc and their influence on adolescents: Continuation of the discussion on the topic of “mall junkies” in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Relatively recently began a wave of building shopping centres in the Central and Eastern Europe. There has been a construction of several dozen shopping centres in the last two decades only in the Czech Republic, in the biggest cities as well as in the smaller towns of the micro regional level in case of some small shopping parks. The sociologists and geographers began to deal with the issue of shopping centres soon after its expansion. One of the topics they began to deal with is the relation of shopping centres and mall junkies. The first scientific studies were already published; however, the majority of the interest in this part of the teenage population is concentrated on the shopping centres in Prague, on the outskirts of Plzeň city, Hradec Králové city and Brno city. Even though we have initial information available, the mall junkies’ community is evolving by expanding the area with additional shopping malls. When the third largest shopping centre was opened in Olomouc (100 thousand inhabitants) in 2013, the mall junkies community had grew very soon. A complex socio-geographic research took place in 2015. It has shown that this is a relatively large group of teenagers, clearly socially profiled and having steady patterns of spatial behaviour in the shopping centre. The authors of the study contribute to a wider debate around this somewhat marginal, but not insignificant, social theme of urban retail.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50704 - Environmental sciences (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Maloobchod a špecifiká časovo-priestorového správania spotrebiteľov

  • ISBN

    978-80-223-4434-0

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    99-127

  • Počet stran knihy

    285

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Kód UT WoS kapitoly