Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Birth Of The Czech Mall Enthusiast: The Transition Of Shopping habits From Utilitarian To Leisure Shopping

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10123287" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10123287 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://geography.cz/sbornik/wp-content/uploads/2012/04/gcgs012012_2spilkova.pdf" target="_blank" >http://geography.cz/sbornik/wp-content/uploads/2012/04/gcgs012012_2spilkova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Birth Of The Czech Mall Enthusiast: The Transition Of Shopping habits From Utilitarian To Leisure Shopping

  • Popis výsledku v původním jazyce

    During the 1990s, shopping habits and consumer behavior underwent many important changes in Czechia. Consumers started to prefer large retail outlets and shopping malls, and began to shop less frequently. Shopping has become not only an act of utilitarian economic exchange, but also a leisure activity. This article introduces the results of a pilot study aimed at mapping the volume of leisure shopping within Czech society. The majority of respondents visit shopping malls regularly and three main groupsof shoppers may be constructed, based on analysis of the survey responses: (i) mall enthusiasts, (ii) indifferent mall goers, and (iii) mall opposers. On the whole, Czech consumers have quickly accepted the characteristics and trends of developed economies along with "western" models of shopping. However, shopping does not present a legitimate alternative to traditional leisure activities.

  • Název v anglickém jazyce

    The Birth Of The Czech Mall Enthusiast: The Transition Of Shopping habits From Utilitarian To Leisure Shopping

  • Popis výsledku anglicky

    During the 1990s, shopping habits and consumer behavior underwent many important changes in Czechia. Consumers started to prefer large retail outlets and shopping malls, and began to shop less frequently. Shopping has become not only an act of utilitarian economic exchange, but also a leisure activity. This article introduces the results of a pilot study aimed at mapping the volume of leisure shopping within Czech society. The majority of respondents visit shopping malls regularly and three main groupsof shoppers may be constructed, based on analysis of the survey responses: (i) mall enthusiasts, (ii) indifferent mall goers, and (iii) mall opposers. On the whole, Czech consumers have quickly accepted the characteristics and trends of developed economies along with "western" models of shopping. However, shopping does not present a legitimate alternative to traditional leisure activities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografie. Sborník České geografické společnosti.

  • ISSN

    1212-0014

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    117

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    21-32

  • Kód UT WoS článku

    000302329600002

  • EID výsledku v databázi Scopus