Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv shopping mallů na tradiční obchodní lokality ve městě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F16%3A00301371" target="_blank" >RIV/68407700:21450/16:00301371 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv shopping mallů na tradiční obchodní lokality ve městě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Během uplynuly'ch 25 let se shopping mally staly součástí center mnoha česky'ch měst, což spolu s přechodem z plánovaného hospodářství na tržní ekonomiku do značné míry proměnilo strukturu a organizaci maloobchodu ve městě, označovanou jako retail revolution. Případové studie dvou česky'ch měst (Kladno a Ostrava) sledují rozmístění a charakter obchodů v tradičních obchodních lokalitách ve městě (náměstí, pěší zóna nebo obchodní ulice) v období po otevření shopping mallu a popisují situaci v obou lokalitách. Následně formulují doporučení pro umisťování shopping mallů do budoucna.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of shopping malls on traditional city shopping areas

  • Popis výsledku anglicky

    Within past 25 years, shopping malls became part of many Czech cities, respectivelly its centers. This tendency, together with transition from centrally driven to market driven economy, had a significant impact on the structure and organisation of retail activities, known as retail revolution. Two case studies from Czech environment (cities Kladno and Ostrava) observe the location and character of shops in traditional retail areas (square, pedestrian stripe or high street) after the shopping mall in the area was opened and describe the situation in both locations. The recommendations for future placement of shopping malls are then formulated.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů