Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Školní měřicí systémy pro výuku chemie - mají o ně žáci vůbec zájem?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10106346" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10106346 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://everest.natur.cuni.cz/konference/2011/prispevek/smejkal_stratilova_prispevek.pdf" target="_blank" >http://everest.natur.cuni.cz/konference/2011/prispevek/smejkal_stratilova_prispevek.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Školní měřicí systémy pro výuku chemie - mají o ně žáci vůbec zájem?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá studiem postojů žáků k využívání školních experimentálních systémů ve výuce chemie na SŠ. Pro zjištění těchto postojů bylo provedeno orientační dotazníkové šetření ve třech skupinách žáků o celkem 81 osobách. Šetření ukázalo, že využití školních měřicích systémů ve výuce chemie je pro žáky vítaným zpestřením klasické výuky, seznamuje je se způsoby práce, které se běžně používají v reálné praxi a dle mnohých také pomohou pochopit daný jev lépe, než je tomu v klasických případech výuky. Většina žáků by uvítala uspořádání dalšího cvičení s instrumentální technikou právě z výše uvedených důvodů, na druhé straně shledávají využití této techniky stejně zajímavé jako "klasické" experimenty bez využití měřicích systémů.

  • Název v anglickém jazyce

    Microcomputer Based Laboratory In Chemistry - Are Pupils Interested In Performing It?

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is focused on a study of attitudes of pupils to employment of Microcomputer based laboratories (MBLs). To follow their attitudes, the questionnaire inquiry was made and evaluated among three groups of high school students of 81 people totally. The inquiry showed that employment of MBLs in chemistry education is an interesting and motivating part of education, pupils also mentioned as advantage the connection between the MBL employment and real life and they consider experiments made using MBLs more visual than "classical" methods of education. They also mostly mentioned that MBLs helped better to understand the taught phenomena. Majority of pupils would appreciate to use the MBLs in common education. On the other hand, majority of pupils do not consider the experiments made using MBLs as more attractive than those made by a common ways.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Alternativní metody výuky 2011 (Sborník příspěvků 9. ročníku konference)

  • ISBN

    978-80-7435-104-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    28. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku