Školní měřicí systémy pro výuku chemie - mají o ně žáci vůbec zájem?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10106346" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10106346 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://everest.natur.cuni.cz/konference/2011/prispevek/smejkal_stratilova_prispevek.pdf" target="_blank" >http://everest.natur.cuni.cz/konference/2011/prispevek/smejkal_stratilova_prispevek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Školní měřicí systémy pro výuku chemie - mají o ně žáci vůbec zájem?
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá studiem postojů žáků k využívání školních experimentálních systémů ve výuce chemie na SŠ. Pro zjištění těchto postojů bylo provedeno orientační dotazníkové šetření ve třech skupinách žáků o celkem 81 osobách. Šetření ukázalo, že využití školních měřicích systémů ve výuce chemie je pro žáky vítaným zpestřením klasické výuky, seznamuje je se způsoby práce, které se běžně používají v reálné praxi a dle mnohých také pomohou pochopit daný jev lépe, než je tomu v klasických případech výuky. Většina žáků by uvítala uspořádání dalšího cvičení s instrumentální technikou právě z výše uvedených důvodů, na druhé straně shledávají využití této techniky stejně zajímavé jako "klasické" experimenty bez využití měřicích systémů.
Název v anglickém jazyce
Microcomputer Based Laboratory In Chemistry - Are Pupils Interested In Performing It?
Popis výsledku anglicky
The contribution is focused on a study of attitudes of pupils to employment of Microcomputer based laboratories (MBLs). To follow their attitudes, the questionnaire inquiry was made and evaluated among three groups of high school students of 81 people totally. The inquiry showed that employment of MBLs in chemistry education is an interesting and motivating part of education, pupils also mentioned as advantage the connection between the MBL employment and real life and they consider experiments made using MBLs more visual than "classical" methods of education. They also mostly mentioned that MBLs helped better to understand the taught phenomena. Majority of pupils would appreciate to use the MBLs in common education. On the other hand, majority of pupils do not consider the experiments made using MBLs as more attractive than those made by a common ways.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Alternativní metody výuky 2011 (Sborník příspěvků 9. ročníku konference)
ISBN
978-80-7435-104-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Název nakladatele
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
28. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—