Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka chemie s využitím stereoskopických videosnímků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10106347" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10106347 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://everest.natur.cuni.cz/konference/2011/prispevek/brizdala_prispevek.pdf" target="_blank" >http://everest.natur.cuni.cz/konference/2011/prispevek/brizdala_prispevek.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka chemie s využitím stereoskopických videosnímků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stereoskopie je metoda prostorového zobrazení objektů založená na skládání dvou obrazů (statických či dynamických) pořízených pod jiným úhlem pohledu na snímaný objekt. Lidé pozorující tyto snímky je poté vnímají jako prostorové, a tak v nich vzniká iluze, že jsou účastníky sledovaného děje. Jelikož je tato technologie na vzestupu, je pravděpodobné, že najde i ve výuce svoji perspektivu. V rámci příspěvku jsou prezentovány některé pořízené stereoskopické snímky zaměřené na chemii a výsledky jejich zhodnocení více než 80ti žáky ZŠ a SŠ. Stereoskopické videosnímky byly většinou žáky hodnoceny kladně, a to jak z hlediska vytvořeného 3D efektu, tak i z hlediska zajímavosti snímku a prezentovaných faktů. Byla také provedena evaluace získaných poznatků formou kontrolního testu, kdy byly porovnávány s praktickou výukou chemie a bylo zjištěno, že jsou vhodnou alternativní metodou výuky.

  • Název v anglickém jazyce

    Education Of Chemistry With Stereoscopic Movies

  • Popis výsledku anglicky

    The stereoscopy is a method for creating or enhancing the illusion of depth in an image by presenting two offset images separately to the left and right eye of the viewer. Stereoscopy is a perspective method of visualization for educational purposes in various branches of science education. Hence, in a framework of this contribution, some new educational movies on chemistry are presented as well as an evaluation of those movies made by more than 80 pupils of grammar and high schools. Especially, 3D effect, the content of the movie and the presentation were the most important parameters of the evaluation. Created stereoscopic movies were considered as good by a majority of pupils with regard to the parameters which were followed. The effect of 3D movieon the acquired knowledge was also preliminarily tested in comparison to a lab work and presentation. It was shown that a presentation of stereoscopic movies can be a suitable alternative way of presentation of some chemistry facts.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Alternativní metody výuky 2011 (Sborník příspěvků 9. ročníku konference)

  • ISBN

    978-80-7435-104-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    28. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku