Výuka chemie s využitím stereoskopických videosnímků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10106347" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10106347 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://everest.natur.cuni.cz/konference/2011/prispevek/brizdala_prispevek.pdf" target="_blank" >http://everest.natur.cuni.cz/konference/2011/prispevek/brizdala_prispevek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka chemie s využitím stereoskopických videosnímků
Popis výsledku v původním jazyce
Stereoskopie je metoda prostorového zobrazení objektů založená na skládání dvou obrazů (statických či dynamických) pořízených pod jiným úhlem pohledu na snímaný objekt. Lidé pozorující tyto snímky je poté vnímají jako prostorové, a tak v nich vzniká iluze, že jsou účastníky sledovaného děje. Jelikož je tato technologie na vzestupu, je pravděpodobné, že najde i ve výuce svoji perspektivu. V rámci příspěvku jsou prezentovány některé pořízené stereoskopické snímky zaměřené na chemii a výsledky jejich zhodnocení více než 80ti žáky ZŠ a SŠ. Stereoskopické videosnímky byly většinou žáky hodnoceny kladně, a to jak z hlediska vytvořeného 3D efektu, tak i z hlediska zajímavosti snímku a prezentovaných faktů. Byla také provedena evaluace získaných poznatků formou kontrolního testu, kdy byly porovnávány s praktickou výukou chemie a bylo zjištěno, že jsou vhodnou alternativní metodou výuky.
Název v anglickém jazyce
Education Of Chemistry With Stereoscopic Movies
Popis výsledku anglicky
The stereoscopy is a method for creating or enhancing the illusion of depth in an image by presenting two offset images separately to the left and right eye of the viewer. Stereoscopy is a perspective method of visualization for educational purposes in various branches of science education. Hence, in a framework of this contribution, some new educational movies on chemistry are presented as well as an evaluation of those movies made by more than 80 pupils of grammar and high schools. Especially, 3D effect, the content of the movie and the presentation were the most important parameters of the evaluation. Created stereoscopic movies were considered as good by a majority of pupils with regard to the parameters which were followed. The effect of 3D movieon the acquired knowledge was also preliminarily tested in comparison to a lab work and presentation. It was shown that a presentation of stereoscopic movies can be a suitable alternative way of presentation of some chemistry facts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Alternativní metody výuky 2011 (Sborník příspěvků 9. ročníku konference)
ISBN
978-80-7435-104-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
28. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—