Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementing inquiry based science education in science teaching in the ESTABLISH project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10107008" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10107008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementing inquiry based science education in science teaching in the ESTABLISH project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At this time, it's clear that the thinking about changes in science education are topical in the whole EU. This is why innovation of contents, and especially new teaching methods, are starting to draw attention. One of them is the IBSE (Inquiry Based Science Education) method. This way of teaching, according to what was gathered so far, has proved its effectiveness in both primary and secondary education, partly by increasing the students' interest in science, partly by improving their results and arousing the teachers' motivation. The contribution deals with the concept of the IBSE method in the ESTABLISH project, with creation of the educational materials, with their verification and with the analysis of results gained.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementing inquiry based science education in science teaching in the ESTABLISH project

  • Popis výsledku anglicky

    At this time, it's clear that the thinking about changes in science education are topical in the whole EU. This is why innovation of contents, and especially new teaching methods, are starting to draw attention. One of them is the IBSE (Inquiry Based Science Education) method. This way of teaching, according to what was gathered so far, has proved its effectiveness in both primary and secondary education, partly by increasing the students' interest in science, partly by improving their results and arousing the teachers' motivation. The contribution deals with the concept of the IBSE method in the ESTABLISH project, with creation of the educational materials, with their verification and with the analysis of results gained.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Chemistry science education

  • ISBN

    978-9984-45-424-5

  • ISSN

    1407-2157

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    65-71

  • Název nakladatele

    University of Latvia

  • Místo vydání

    Riga

  • Místo konání akce

    Riga

  • Datum konání akce

    30. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku