Časoprostorové chování středoškolských studentů bydlících v zázemí Prahy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10124498" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10124498 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Časoprostorové chování středoškolských studentů bydlících v zázemí Prahy
Popis výsledku v původním jazyce
Rezidenční suburbanizace způsobuje oddělení bydliště a dalších denních funkcí uvnitř metropolitních regionů. Důsledkem jsou na jedné straně zvyšující se nároky na dopravní infrastrukturu a rostoucí intenzita dopravy, na straně druhé časové ztráty vznikající jednotlivcům v důsledku narůstajícího času stráveného v dopravě. Článek se soustředí na skupinu teenagerů, kteří na rozdíl od svých rodičů nemohou využívat osobní automobil, jsou ve většině případů závislí na veřejné dopravě a jejichž prostor aktivita užívané urbánní funkce se nejméně shodují s vlastnostmi suburbií. V textu hodnotíme na příkladu Pražského městského regionu každodenní pohyb a aktivity suburbánních gymnazistů ve srovnání se stejnou skupinou studentů žijící uvnitř města. Výzkum vychází z vlastního terénního šetření realizovaného v listopadu 2009 a dat o využití času agentury Median. Hlavní zjištění, které je hlouběji diskutováno, ukazuje, že delší doba strávená denně v dopravě zkracuje suburbánním studentům čas na spá
Název v anglickém jazyce
Spatiotemporal behaviour of secondary school students living in Prague suburbs
Popis výsledku anglicky
The process of residential suburbanization separates the place of residence from other daily functions within metropolitan regions. As a consequence demand for transport infrastructure and intensity of traffic have increased, on the other hand, individuals' time losses have arisen by increasing time spent in transport. The article focuses on suburban teenagers who in the contrary to theirs parents are not able to use car and become mostly dependent on public transport and their needs of using urban functions and activity space correspond the least with the characteristics of suburbia. The paper assesses daily mobility and activities of suburban students compared to the people attending same schools and living within the city using Prague city region asan example. The research is based on time budgets completed by students of secondary schools in November 2009 and data on time use collected by Median Company. The main finding which is discussed further shows that longer time spent in t
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP404%2F10%2F0523" target="_blank" >GAP404/10/0523: Sociální deprivace v městském prostředí: objektivní a subjektivní dimenze</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Třetí město
ISBN
978-80-7465-015-4
Počet stran výsledku
34
Strana od-do
99-132
Počet stran knihy
228
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—