Comparison of transport systems in rural and suburbanized areas with regards to energy consumption and travel speed
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F15%3A68151" target="_blank" >RIV/60460709:41310/15:68151 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Comparison of transport systems in rural and suburbanized areas with regards to energy consumption and travel speed
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the report is to describe a transport systems of public transit focused on the service in rural or suburban locations. The former rural settlements have become suburbanized areas of the cities? hinterlands where the transport demands are satisfied by private car usage increasingly. The regionally-dominant position of Prague?s city strongly affects the transport links between rural centres. The traffic congestions and prolongation of travel time significantly decrease travel speed and increaseenergy consumption of commuting. Obtained results have proved significant benefit of fuel savings associated with the public transit usage to compare with private car usage. But on the other hand, there is a low competitiveness of public transit at thefield of travel time.
Název v anglickém jazyce
Comparison of transport systems in rural and suburbanized areas with regards to energy consumption and travel speed
Popis výsledku anglicky
The aim of the report is to describe a transport systems of public transit focused on the service in rural or suburban locations. The former rural settlements have become suburbanized areas of the cities? hinterlands where the transport demands are satisfied by private car usage increasingly. The regionally-dominant position of Prague?s city strongly affects the transport links between rural centres. The traffic congestions and prolongation of travel time significantly decrease travel speed and increaseenergy consumption of commuting. Obtained results have proved significant benefit of fuel savings associated with the public transit usage to compare with private car usage. But on the other hand, there is a low competitiveness of public transit at thefield of travel time.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering for Rural Development 2015
ISBN
—
ISSN
1691-5976
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
342-347
Název nakladatele
Latvia University of Agriculture
Místo vydání
Jelgava
Místo konání akce
Jelgava, Latvia
Datum konání akce
20. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—