Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Probe into the results of science literacy research in accordance to the educational model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10126563" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10126563 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/zdch/index.php/ksiazki-skrypty-podreczniki/91-isbn9788372717672badaniawdydaktykachnaukprzyrodniczych" target="_blank" >http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/zdch/index.php/ksiazki-skrypty-podreczniki/91-isbn9788372717672badaniawdydaktykachnaukprzyrodniczych</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Probe into the results of science literacy research in accordance to the educational model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the beginning it's briefly explained the concept of integrated teaching of science and design of its implementation in selected countries based on the study of their educational curricula in. Further clearly shows the current state of integrated science teaching in European countries. Following levels of education are taken into account: ISCED level 1 for primary education and ISCED level 2 for lower secondary education. Comparative methods were used to find the influence of the type of science teaching on pupils' results in studies of scientific literacy projects through international PISA 2006 and TIMMS 2007. The results of pupils from different countries in these studies reflect differences in the approaches of both mentioned studies: PISA research project is focused on the general integrated pupils' skills and their ability to find and propose solutions to general problems of science; TIMMS project reflects especially knowledge and its application of various scientific disciplin

  • Název v anglickém jazyce

    Probe into the results of science literacy research in accordance to the educational model

  • Popis výsledku anglicky

    In the beginning it's briefly explained the concept of integrated teaching of science and design of its implementation in selected countries based on the study of their educational curricula in. Further clearly shows the current state of integrated science teaching in European countries. Following levels of education are taken into account: ISCED level 1 for primary education and ISCED level 2 for lower secondary education. Comparative methods were used to find the influence of the type of science teaching on pupils' results in studies of scientific literacy projects through international PISA 2006 and TIMMS 2007. The results of pupils from different countries in these studies reflect differences in the approaches of both mentioned studies: PISA research project is focused on the general integrated pupils' skills and their ability to find and propose solutions to general problems of science; TIMMS project reflects especially knowledge and its application of various scientific disciplin

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Badania w dydaktykach nauk przyrodniczych (Research in didactics of the sciences)

  • ISBN

    978-83-7271-767-2

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    135-138

  • Počet stran knihy

    156

  • Název nakladatele

    Pedagogical University of Kraków

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly