Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Science knowledge and skills for life in international studies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10106996" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10106996 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Science knowledge and skills for life in international studies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With present extensive changes in science education taking part in a number of countries, it is recommended for school practice to adopt such teaching strategies that emphasise the use of science knowledge in everyday life, raising questions and drawingconclusions from the given facts. The prerequisite is to decide which fundamental science knowledge and skills should be acquired by pupils and which competences should be employed in case they meet science problems in the context of everyday life. The view on this issue will be the subject of the present paper based on the international investigation into science literacy PISA and its results; it provides the analysis of results and draws conclusions and recommendations in terms of content innovation and strategy for teaching of science subjects.

  • Název v anglickém jazyce

    Science knowledge and skills for life in international studies

  • Popis výsledku anglicky

    With present extensive changes in science education taking part in a number of countries, it is recommended for school practice to adopt such teaching strategies that emphasise the use of science knowledge in everyday life, raising questions and drawingconclusions from the given facts. The prerequisite is to decide which fundamental science knowledge and skills should be acquired by pupils and which competences should be employed in case they meet science problems in the context of everyday life. The view on this issue will be the subject of the present paper based on the international investigation into science literacy PISA and its results; it provides the analysis of results and draws conclusions and recommendations in terms of content innovation and strategy for teaching of science subjects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Chemistry science education

  • ISBN

    978-9984-45-424-5

  • ISSN

    1407-2157

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    57-64

  • Název nakladatele

    University of Latvia

  • Místo vydání

    Riga

  • Místo konání akce

    Riga

  • Datum konání akce

    30. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku