Science knowledge and skills for life in international studies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10106996" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10106996 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Science knowledge and skills for life in international studies
Popis výsledku v původním jazyce
With present extensive changes in science education taking part in a number of countries, it is recommended for school practice to adopt such teaching strategies that emphasise the use of science knowledge in everyday life, raising questions and drawingconclusions from the given facts. The prerequisite is to decide which fundamental science knowledge and skills should be acquired by pupils and which competences should be employed in case they meet science problems in the context of everyday life. The view on this issue will be the subject of the present paper based on the international investigation into science literacy PISA and its results; it provides the analysis of results and draws conclusions and recommendations in terms of content innovation and strategy for teaching of science subjects.
Název v anglickém jazyce
Science knowledge and skills for life in international studies
Popis výsledku anglicky
With present extensive changes in science education taking part in a number of countries, it is recommended for school practice to adopt such teaching strategies that emphasise the use of science knowledge in everyday life, raising questions and drawingconclusions from the given facts. The prerequisite is to decide which fundamental science knowledge and skills should be acquired by pupils and which competences should be employed in case they meet science problems in the context of everyday life. The view on this issue will be the subject of the present paper based on the international investigation into science literacy PISA and its results; it provides the analysis of results and draws conclusions and recommendations in terms of content innovation and strategy for teaching of science subjects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Chemistry science education
ISBN
978-9984-45-424-5
ISSN
1407-2157
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
57-64
Název nakladatele
University of Latvia
Místo vydání
Riga
Místo konání akce
Riga
Datum konání akce
30. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—