Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of Interdisciplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00110657" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00110657 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of Interdisciplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The task of current educational system is to give all students competences they will need to prosper in global economic competition. However, students very often consider learning content as useless for their everyday life. In the context of natural sciences, this is not only about the choice of learning content but also about the way in which science subjects are taught. Students are not usually able to connect knowledge from individual natural science subjects and to solve interdisciplinary problems so typical for everyday life. It could be one of important reasons of lack of student interest in study of natural sciences. However, teachers are not usually educated in interdisciplinary instruction and they do not know appropriate educational methods supporting interdisciplinarity. Inquiry based science education is one of suitable educational strategies for interdisciplinary teaching/learning. Research findings confirming the effectiveness of pre-service teacher education in interdisciplinary instruction using IBSE are presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Interdisciplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education

  • Popis výsledku anglicky

    The task of current educational system is to give all students competences they will need to prosper in global economic competition. However, students very often consider learning content as useless for their everyday life. In the context of natural sciences, this is not only about the choice of learning content but also about the way in which science subjects are taught. Students are not usually able to connect knowledge from individual natural science subjects and to solve interdisciplinary problems so typical for everyday life. It could be one of important reasons of lack of student interest in study of natural sciences. However, teachers are not usually educated in interdisciplinary instruction and they do not know appropriate educational methods supporting interdisciplinarity. Inquiry based science education is one of suitable educational strategies for interdisciplinary teaching/learning. Research findings confirming the effectiveness of pre-service teacher education in interdisciplinary instruction using IBSE are presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education and New Developments 2019, Vol. I.

  • ISBN

    9789895431250

  • ISSN

    2184-044X

  • e-ISSN

    2184-1489

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    232-236

  • Název nakladatele

    Science Press,

  • Místo vydání

    Lisboa, Portugal

  • Místo konání akce

    Porto, Portugal

  • Datum konání akce

    22. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku