Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrated Science and Biology Education as Viewed by Czech University Students and their Attitude to Inquiry-Based Scientific Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43892129" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43892129 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2017.47.1.19" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15804/tner.2017.47.1.19</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2017.47.1.19" target="_blank" >10.15804/tner.2017.47.1.19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integrated Science and Biology Education as Viewed by Czech University Students and their Attitude to Inquiry-Based Scientific Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is focused on the Czech university students? attitudes to integrated science at elementary school and biology at secondary school and their experiences with inquiry-based scientific education (IBSE) of these subjects. Results show students? opinions about teaching methods in nature science education and the direction in which it would be beneficial to aim he future teaching and learning process in Czech educational environment. Our results show that the main reason for integrated science or biology to gain popularity is teacher personality, implementation of field work and usefulness of gained knowledge in everyday life. Respondents? answers revealed that the new educational methods, e.g. IBSE, could have a positive effect on students? approach to natural science subjects.

  • Název v anglickém jazyce

    Integrated Science and Biology Education as Viewed by Czech University Students and their Attitude to Inquiry-Based Scientific Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on the Czech university students? attitudes to integrated science at elementary school and biology at secondary school and their experiences with inquiry-based scientific education (IBSE) of these subjects. Results show students? opinions about teaching methods in nature science education and the direction in which it would be beneficial to aim he future teaching and learning process in Czech educational environment. Our results show that the main reason for integrated science or biology to gain popularity is teacher personality, implementation of field work and usefulness of gained knowledge in everyday life. Respondents? answers revealed that the new educational methods, e.g. IBSE, could have a positive effect on students? approach to natural science subjects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    47

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    241-252

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85018578294