Dovednosti žáků v badatelsky orientované výuce chemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10127536" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10127536 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dovednosti žáků v badatelsky orientované výuce chemie
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek informuje o realizaci a dílčích výsledcích souběžných projektů - evropského projektu ESTABLISH a národního projektu GAČR, zaměřených na výzkum dovedností žáků v přírodovědných předmětech na počátku implementace současné kurikulární reformy do výuky a v souvislosti s uplatněním badatelsky orientované výuky (IBSE). Cílem výzkumu je nejprve charakterizovat a analyzovat dovednosti požadované pro realizaci badatelsky orientované výuky přírodních věd se zaměřením na chemii na základních školách a gymnáziu. Východiskem pro navrhovaný systém dovedností pro badatelsky orientovanou výuku je jednak analýza výsledků výzkumu našich a zahraničních badatelů v této oblasti, jednak komparace názorů učitelů na využívání badatelsky orientované výuky u žáků základní škol a gymnázií s ohledem na dovednosti, které tento způsob výuky umožňují. Dalším cílem je ověřit formou vhodně sestavených učebních úloh, zda a do jaké míry žáci na různých stupních škol ovládají tyto požadované dovednosti. Na zákl
Název v anglickém jazyce
Pupils' Skills in Chemistry IBSE
Popis výsledku anglicky
The contribution informs about the realization and the partial results of the concurrent projects - the European ESTABLISH project and the national project GAČR - which are focused on the research of pupil/ student skills in the scientific subjects at the beginning of the implementation of the current curricular reform related to the use of inquiry-based education (IBSE). The goal of the research is to characterize, analyze and verify the skills necessary for the realization of inquiry-based education of scientific subjects at primary and secondary schools. The starting point for the suggested IBSE skill system is the analysis of the research results of the researchers, both local and from other countries, in this area, and comparing the teachers' opinions about the use of this method. The next stage of the research whose results we show here is to verify, with the help of well-constructed educational tasks, if the students at different points of their education have the required skill
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodných vied
ISBN
978-80-8082-541-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
31-36
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
15. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—