Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dovednosti žáků v badatelsky orientované výuce chemie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10127536" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10127536 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dovednosti žáků v badatelsky orientované výuce chemie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek informuje o realizaci a dílčích výsledcích souběžných projektů - evropského projektu ESTABLISH a národního projektu GAČR, zaměřených na výzkum dovedností žáků v přírodovědných předmětech na počátku implementace současné kurikulární reformy do výuky a v souvislosti s uplatněním badatelsky orientované výuky (IBSE). Cílem výzkumu je nejprve charakterizovat a analyzovat dovednosti požadované pro realizaci badatelsky orientované výuky přírodních věd se zaměřením na chemii na základních školách a gymnáziu. Východiskem pro navrhovaný systém dovedností pro badatelsky orientovanou výuku je jednak analýza výsledků výzkumu našich a zahraničních badatelů v této oblasti, jednak komparace názorů učitelů na využívání badatelsky orientované výuky u žáků základní škol a gymnázií s ohledem na dovednosti, které tento způsob výuky umožňují. Dalším cílem je ověřit formou vhodně sestavených učebních úloh, zda a do jaké míry žáci na různých stupních škol ovládají tyto požadované dovednosti. Na zákl

  • Název v anglickém jazyce

    Pupils' Skills in Chemistry IBSE

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution informs about the realization and the partial results of the concurrent projects - the European ESTABLISH project and the national project GAČR - which are focused on the research of pupil/ student skills in the scientific subjects at the beginning of the implementation of the current curricular reform related to the use of inquiry-based education (IBSE). The goal of the research is to characterize, analyze and verify the skills necessary for the realization of inquiry-based education of scientific subjects at primary and secondary schools. The starting point for the suggested IBSE skill system is the analysis of the research results of the researchers, both local and from other countries, in this area, and comparing the teachers' opinions about the use of this method. The next stage of the research whose results we show here is to verify, with the help of well-constructed educational tasks, if the students at different points of their education have the required skill

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodných vied

  • ISBN

    978-80-8082-541-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    31-36

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    15. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku