Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovation of curriculum content in science subjects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10127543" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10127543 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/pliki/book5.pdf" target="_blank" >http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/pliki/book5.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovation of curriculum content in science subjects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The curriculum content is one of the basic educational categories; however its definition is far from being unambiguous. The meaning of the concept 'curriculum content' or 'curriculum' changes in relation to the changes in the educational content, whichis generally understood as a tool cultivating the human, reflecting the level of knowledge and social experience, and ensuring the integrity and continuity of society development. It is determined by social functions and educational aims. Didactic transformation gives the educational content a concrete form - the curriculum. Therefore, based on the above, a contemporary concept of curriculum includes a complex of knowledge, skills, abilities, attitudes, and interests, which the pupil/student should acquire in the teaching process.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovation of curriculum content in science subjects

  • Popis výsledku anglicky

    The curriculum content is one of the basic educational categories; however its definition is far from being unambiguous. The meaning of the concept 'curriculum content' or 'curriculum' changes in relation to the changes in the educational content, whichis generally understood as a tool cultivating the human, reflecting the level of knowledge and social experience, and ensuring the integrity and continuity of society development. It is determined by social functions and educational aims. Didactic transformation gives the educational content a concrete form - the curriculum. Therefore, based on the above, a contemporary concept of curriculum includes a complex of knowledge, skills, abilities, attitudes, and interests, which the pupil/student should acquire in the teaching process.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Innowacja treści i metod nauczania w przedmiotach przyrodniczych.

  • ISBN

    978-83-7271-710-8

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    18-28

  • Počet stran knihy

    108

  • Název nakladatele

    Uniwersytet Pedagogiczny

  • Místo vydání

    Krakow

  • Kód UT WoS kapitoly