Innovation of curriculum content in science subjects
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10127543" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10127543 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/pliki/book5.pdf" target="_blank" >http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/pliki/book5.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Innovation of curriculum content in science subjects
Popis výsledku v původním jazyce
The curriculum content is one of the basic educational categories; however its definition is far from being unambiguous. The meaning of the concept 'curriculum content' or 'curriculum' changes in relation to the changes in the educational content, whichis generally understood as a tool cultivating the human, reflecting the level of knowledge and social experience, and ensuring the integrity and continuity of society development. It is determined by social functions and educational aims. Didactic transformation gives the educational content a concrete form - the curriculum. Therefore, based on the above, a contemporary concept of curriculum includes a complex of knowledge, skills, abilities, attitudes, and interests, which the pupil/student should acquire in the teaching process.
Název v anglickém jazyce
Innovation of curriculum content in science subjects
Popis výsledku anglicky
The curriculum content is one of the basic educational categories; however its definition is far from being unambiguous. The meaning of the concept 'curriculum content' or 'curriculum' changes in relation to the changes in the educational content, whichis generally understood as a tool cultivating the human, reflecting the level of knowledge and social experience, and ensuring the integrity and continuity of society development. It is determined by social functions and educational aims. Didactic transformation gives the educational content a concrete form - the curriculum. Therefore, based on the above, a contemporary concept of curriculum includes a complex of knowledge, skills, abilities, attitudes, and interests, which the pupil/student should acquire in the teaching process.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Innowacja treści i metod nauczania w przedmiotach przyrodniczych.
ISBN
978-83-7271-710-8
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
18-28
Počet stran knihy
108
Název nakladatele
Uniwersytet Pedagogiczny
Místo vydání
Krakow
Kód UT WoS kapitoly
—