Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Culinary tourism packages and regional brands in Czechia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10124215" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10124215 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://10.1080/14616688.2012.726268" target="_blank" >http://10.1080/14616688.2012.726268</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/14616688.2012.726268" target="_blank" >10.1080/14616688.2012.726268</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Culinary tourism packages and regional brands in Czechia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses the "Regional Brand" initiative as the regional quality certification with potential to build links with viable rural tourism products. This branding system is explained in the context of a multi-functional paradigm in the developmentof viable rural economies. A questionnaire survey of certified producers conducted for the first part of the research within this paper revealed mainly a strong awareness of the regional branding system, however, with underused further potential. In thesecond phase of the research, a qualitative study was conducted in the model region of Vysočina, Czechia and the results of semi-structured interviews with entrepreneurs in culinary tourism about their involvement in the creation of tourist packages andtheir cooperation with regional brands are analyzed. The conclusion stresses the need for a significantly more effective interconnecting body at the regional level with the capability of creating fertile links between rural tourism and r

  • Název v anglickém jazyce

    Culinary tourism packages and regional brands in Czechia

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses the "Regional Brand" initiative as the regional quality certification with potential to build links with viable rural tourism products. This branding system is explained in the context of a multi-functional paradigm in the developmentof viable rural economies. A questionnaire survey of certified producers conducted for the first part of the research within this paper revealed mainly a strong awareness of the regional branding system, however, with underused further potential. In thesecond phase of the research, a qualitative study was conducted in the model region of Vysočina, Czechia and the results of semi-structured interviews with entrepreneurs in culinary tourism about their involvement in the creation of tourist packages andtheir cooperation with regional brands are analyzed. The conclusion stresses the need for a significantly more effective interconnecting body at the regional level with the capability of creating fertile links between rural tourism and r

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F0470" target="_blank" >GAP404/12/0470: Geografie alternativních potravinových sítí a udržitelné spotřeby</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tourism Geographies

  • ISSN

    1461-6688

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    177-197

  • Kód UT WoS článku

    000318735600001

  • EID výsledku v databázi Scopus