Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building fertile links with regional brands: The case of Czech regional products

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10139535" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10139535 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building fertile links with regional brands: The case of Czech regional products

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces the Regional Brand initiative of the Czech Association of Regional Brands (ARB) and its potential to create links within the viable rural tourism products. The first part introduces the context of the current focus on the diversification of rural economies, the need for bottom-up approaches and alternative rural development, all of which are clearly present in the idea of regional branding and similar schemes. These are described in the second section, of course with a stress on their development in Czechia. The following sections reveal the main aims of the paper and the methodology of the research conducted. The key part of the paper follows, with the main results of the survey as seen both from the producers' and the coordinator's view. The concluding part of the paper summarizes the main obstacles and problems and calls for stronger intervention, clear strategy and overall changes in the entrepreneurial environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Building fertile links with regional brands: The case of Czech regional products

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces the Regional Brand initiative of the Czech Association of Regional Brands (ARB) and its potential to create links within the viable rural tourism products. The first part introduces the context of the current focus on the diversification of rural economies, the need for bottom-up approaches and alternative rural development, all of which are clearly present in the idea of regional branding and similar schemes. These are described in the second section, of course with a stress on their development in Czechia. The following sections reveal the main aims of the paper and the methodology of the research conducted. The key part of the paper follows, with the main results of the survey as seen both from the producers' and the coordinator's view. The concluding part of the paper summarizes the main obstacles and problems and calls for stronger intervention, clear strategy and overall changes in the entrepreneurial environment.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Fertile Links? Connections between tourism activities, socioeconomic contexts and local development in European rural areas

  • ISBN

    978-88-6655-388-5

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    215-235

  • Počet stran knihy

    248

  • Název nakladatele

    Firenze University Press

  • Místo vydání

    Florencie

  • Kód UT WoS kapitoly